Cele mai scumpe autostrăzi de construit din România: secțiuni din A8 costă 60 milioane euro/km. În top sunt și loturi de pe Autostrada Transilvania

Autor  admin   în       6 ore în urmã     186 Vizualizări.  

Cea mai scumpă autostradă de construit în funcție de valoarea pe kilometru este A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni, cu câteva secțiuni care ar costa între 40 și 60 de milioane de euro/km. În topul celor mai scumpe autostrăzi sunt incluse și secțiunea cu tunelul Meseș, precum și viaductele de la Topa Mică și Nădășelu de pe Autostrada Transilvania, care ar costa 36 milioane de euro/kilometru. 

Potrivit economica.net, calculele au fost realizate în baza cifrelor anunțate de autorități. Topul include proiecte aproabate în Guvern, aflate în licitație sau în proiectare și execuție.

Cea mai scumpă autostradă, A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni

Indicatorii tehnico – economici ai A8 Tg Neamț- Iași – Ungheni au fost avizați la finalul lunii octombrie, după cum a anunțat atunci fostul ministru al Finanțelor Marcel Boloș. Conform sursei citate, proiectul are o valoare record pentru România, de aproape 60 de milioane de euro/km. Valoarea totală estimată pentru acest tronson al A8 este de 26,39 de miliarde de lei, fără TVA (5,3 miliarde de euro), iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Lungimea efectivă a Autostrăzii Târgu Neamț – Iași – Ungheni este de 88,77 km. Rămâne de văzut care vor fi valorile contractelor estimate la licitații pentru loturile din A8 Tg Neamț – Iași – Ungheni, pentru a reface clasamentul cu cifre comparabile.

Topul continuă cu alte secțiuni din A8 montan, lansate la licitație de CNIR, precum Grințieș – Pipirig și Sărățeni – Joseni, ce au costuri estimate de 40 de milioane de euro/km, respectiv 38 de milioane de euro/km.

E scumpă și Autostrada Transilvania

În topul celor mai scumpe autostrăzi intră și secțiunea ce include Tunelul Meseș, de pe Autostrada Transilvania, ce urmează să fie cel mai lung din România (2,38 km). Costul estimat în valoarea de licitație depășește 36 de milioane de euro/kilometru. Dacă ne raportăm la valoarea ofertată de către asocierea Makyol – Ozaltin, desemnată câștigătoare, atunci costul ar coborî sub 33 de milioane de euro/kilometru.

Următoarea poziție este ocupată de un alt tronson din Autostrada Transilvania, respectiv cel al viaductelor de peste trei kilometri de la Topa Mică și Nădășelu, contractat cu turcii de la Ozaltin. Valoarea contractului semnat cu aceștia depășește 36 de milioane de euro/kilometru.

Actualul clasament nu include proiecte aflate în etapa studiului de fezabilitate și pentru care nu au fost aprobați încă indicatorii tehnico – economici în Guvern. Citește mai multe despre acest subiect, aici.

 

 

About