Cel puțin doi ani fără trenuri directe între Cluj și Oradea. Avem lista cu programul și stațiile în care vor opri autobuzele/autocarele care înlocuiesc trenurile

Autor  admin   în       10 luni în urmã     5207 Vizualizări.  

De luni, 8 ianuarie, nu vor mai exista trenuri directe între Cluj și Oradea pentru cel puțin doi ani, fiindcă vor fi executate ample lucrări de modernizare și electrificare.

Pe unele rute vor fi introduse „autobuze de înlocuire” care vor fi asigurate de operatorii de transport feroviar de călători și vor circula conform orarului stabilit de aceștia. Potrivit hotnews.ro, între Cluj și Oradea vor fi șase autobuze pe sens, pe zi.

Circulația feroviară închisă între 8 ianuarie 2024 și 8 ianuarie 2026

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat în urmă cu câteva zile că în perioada 08.01.2024 – 08.01.2026, circulația feroviară va fi închisă pe relația Aghireș – Poieni, pentru execuția lucrărilor de „Electrificare si reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” – Lot 2 Aghireș – Poieni.

„În perioada închiderii circulației feroviare pe relația Aghireș – Poieni pentru execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare, trenurile de călători vor putea circula pe relațiile Cluj Napoca – Aghireș si retur și Poieni – Oradea – Frontieră și retur, în conformitate cu Mersul Trenurilor aflat în vigoare la data prezentei.

Autobuzele/autocarele de înlocuire a trenurilor de călători vor fi asigurate de operatorii de transport feroviar de călători (OTF) și vor circula conform orarului stabilit de aceștia, pe următoarele distanțe:

  • Aghireș – Huedin – 8 autobuze, Huedin – Aghireș – 7 autobuze, care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanța Cluj Napoca – Aghireș și retur, cu transbordarea călătorilor în stația Aghireș;
  • Aghireș – Stana – 2 autobuze (un autobuz pe sens), care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanța Cluj Napoca – Aghireș și retur, cu transbordarea călătorilor în stația Aghireș;
  • Cluj Napoca – Huedin și retur – 2 autobuze (un autobuz pe sens);

Cluj Napoca – Oradea și retur – 12 autobuze (6 autobuze pe sens).

Menționăm faptul că, autobuzele/autocarele de înlocuire vor avea număr de identificare identic cu numărul de tren, în cazul în care se asigură continuitatea serviciului de transport, iar în celelalte cazuri vor avea alt număr”, au transmis reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

36

de luni pentru lotul 2 Aghireș – Poieni, județul Cluj (cu o lungime de 37 de kilometri); 12 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție.

Orarul și stațiile în care opresc autobuzele/autocarele de înlocuire a trenurilor

Pe de altă parte, un consilier local din Huedin a postat, pe contul său de Facebook, mersul autobuzelor/autocarelor care vor înlocui trenurile pe ruta Cluj Napoca – Oradea și retur:

„Mersul autocarelor care vor înlocui trenurile, pe ruta Cluj Napoca – Oradea, Oradea – Cluj-Napoca începând cu data 08.01.2024.
Călătorii care vin de la Aghireș la Huedin o să oprească în fața Gării din Huedin. Cei care călătoresc dinspre Oradea spre Cluj-Napoca vor coborî în stația din centrul orașului, peste drum de Farmacia MP Plant.
Cei care vin dinspre Cluj-Napoca spre Huedin o să oprească în apropierea Liceului Teoretic „Octavian Goga” Huedin, în spațiul dintre Biserica Ortodoxă și Policlinică.
Momentan aceasta este situația urmând a se face alte precizări în cazul unor modificări cu privire la locațiile de coborâre și urcare a călătorilor”, a transmis Oana Goga, consilier local în Huedin.

2026

este termenul din contract pentru finalizarea lucrărilor de electrificare și modernizare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Vama Borș.

160

de kilometri/oră va fi viteza maximă pe care o vor avea trenurile de călători după încheierea lucrărilor de pe ruta Cluj Napoca – Oradea.

Asocierea RailWorks, formată din SC Arcada Company (România) și SC Alstom Transport SA (Franța), va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe întreaga secțiune Aghireș – Poieni, în lungime de 36,53 km, lucrări civile în stațiile Huedin și Poieni, haltale de mișcare Stana și Brăișoru, punctele de oprire – Aghireș, Jebuc și Bologa, modernizarea lucrărilor de artă – 3 poduri, 67 podețe, 2 tuneluri la Stana, în lungime de 298 m (fir I), respectiv 320 m (fir II), 1 pasaj superior, 1 pasaj denivelat (ecoduct), sisteme automate de semnalizare la 16 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS.

Te-ar putea interesa și acest articol:

S-a anunțat oficial: de când nu vor mai circula trenuri între Aghireș și Poieni. Încep lucrările de modernizare a magistralei Cluj-Napoca – Oradea

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.