Cel mai avansat tronson de cale ferată aflat în modernizare este în județul Cluj + S-a aflat abia acum că se dorește demolarea unei gări
Cel mai avansat tronson feroviar aflat în modernizare din cele finanÈ›ate prin PNRR este Poieni – AghireÈ™u, din judeÈ›ul Cluj, susÈ›in reprezentanÈ›ii AsociaÈ›iei Pro Infrastructură.
Sunt 13 kilometri unde viteza trenurilor va crește de la 80 la 85 km/h pe intervalul Poieni-Brăișoru, respectiv de la 100 la 120 km/h pe Brăișoru-Huedin.
„Din fericire, sunt È™anse bune ca È™antierul să meargă mult mai bine comparativ cu întârzierile de ani de zile de pe Coridorul Rin-Dunăre, unde proiectul tehnic foarte slab a impus numeroase schimbări de soluÈ›ii tehnice È™i s-a lucrat sub trafic. Aici avem linia închisă complet, deci antreprenorul nu este deranjat de trenuri. Și tot el este cel care proiectează.
Din ianuarie până în mai progresul fizic a sărit de la 2,8 la 15%, deci un ritm de 3% lunar necesar încadrării în termenul PNRR, 2026. Pe mai-iunie s-a stagnat, dar nu înseamnă că nu s-a muncit în teren – posibil să fie o întârziere în raportarea CFR È™i/sau în certificarea lucrărilor de către inginer”, arată ONG-iÈ™tii.
Contractul pe cei 36,5 km dintre Poieni și Aghireșu, adică al doilea lot din cele patru de pe linia Cluj-Oradea, are o valoare de 1,53 miliarde lei, s-a semnat cu asocierea RailWorks (Alstom și Arcada) în decembrie 2022 și prevede 6 luni de proiectare și 36 de execuție.
Există și o complicație majoră, întrucât locuitorii din Poieni au aflat că se dărâmă gara. Ei fac acum demersuri la Ministerul Culturii pentru salvarea clădirii.
Conform proiectului, călătorii din Poieni, Brăișor și Huedin vor putea traversa calea ferată doar pe pasarelă, la 7,6 metri înălțime, în loc de pasaj subteran.