Cea mai lungă autostradă din România după inaugurarea lotului Chețani – Câmpia Turzii: se va circula neîntrerupt pe 245 kilometri

Autor  admin   în       10 luni în urmã     16818 Vizualizări.  

Odată cu deschiderea traficului pe lotul Chețani – Câmpia Turzii (15,7 km) din Autostrada Transilvania (A3), va fi generată cea mai lungă bucată continuă de autostradă din România.

245

de kilometri este lungimea bucății de autostradă pe care se va putea circula continuu de la Târgu-Mureș la Holdea (județul Hunedoara) după darea în circulație a ciotului Chețani – Câmpia Turzii.

Astfel, șoferii vor putea circula neîntrerupt pe șosea de mare viteză de la Târgu Mureș la Holdea (circa 245 de kilometri), scrie economica.net. Precedentul record, de 230 de kilometri, a fost stabilit de la Nădășelu la Holdea, după inaugurarea integrală a A10.

Cel mai lung tronson continuu de autostradă va fi format astfel din A3 Tg Mureș – Turda, A10 Turda – Sebeș și A1 Sebeș – Holdea.

După finalizarea lotului – lipsă Margina – Holdea (de pe A1), unde se lucrează la tunelurile pentru urși, municipiul Târgu Mureș va fi conectat și la rețeaua europeană de autostrăzi.

În urmă cu 2 ani, odată cu deschiderea circulației pe lotul 2 din Autostrada Sebeș – Turda (A10), cea mai lungă bucată de autostradă din România devenise Holdea – Nădășelu. Tronsonul continuu de autostradă format tot din A1, A10 și A3, în lungime de circa 230 de kilometri îl depășea pe ocupantul primului loc de până atunci: Centura București – Constanța – Ovidiu, în lungime de aproape 220 de kilometri și format din A2 și A4.

Potrivit sursei citate, este de așteptat ca acest clasament să se modifice odată cu conectarea tronsoanelor de autostradă prin bucăți – lipsă ca Sibiu – Pitești și secțiunea „tunelurilor pentru urși” din A1.

Conform planificărilor, cea mai lungă bucată ar putea deveni cea de la Nădlac la Constanța – Ovidiu, formată din A1, A0, A2 și A4, în lungime de peste 850 de kilometri.

Lotul Chețani – Câmpia Turzii (15,7 kilometri) din Autostrada Transilvania (A3) este construit de asocierea Strabag – Geiger și sunt mari șanse să fie dat circulației în 2023 ori la începutul anului viitor. „Ciotul” lipsă va asigura odată cu darea în trafic și legătura neîntreruptă pe autostradă de la Târgu Mureș la Nădășelu (Clu – Napoca – 113 kilometri).

Te-ar putea interesa și acest articol:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Eforturi pentru finalizarea lotului Chețani – Câmpia Turzii. Se uscă asfaltul pentru aplicarea marcajului

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.