Ce probleme au cele 18 autobuze electrice. Au venit în primăvara anului trecut și sunt încă pe butuci

Autor  admin   în       22 ore în urmã     1413 Vizualizări.  

Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, a fost întrebat, miercuri, într-o emisiune online, despre autobuzele electrice cumpărate de primăriile din Cluj-Napoca și Florești. Acestea au ajuns din primăvara anului trecut, dar nu au fost încă recepționate.

Tarcea a recunoscut că acestea nu sunt conforme cu ceea ce era stipulat în caietul de sarcini, astfel că au fost trimise să fie rezolvate.

Media9 a dezvăluit, în exclusivitate, această problemă în urmă cu 4 luni, iar articolul poate fi parcurs mai jos:

Probleme, băieți? 18 autobuze electrice articulate noi nu pot fi scoase în trafic după 4 luni: „Sunt cele mai lungi teste”

În emisiune, Dan Tarcea a explicat că autobuzele au autonomie mai mică decât cea stabilită în caietul de sarcini. Vehiculele au fost transportate la București pentru a li se instala o baterie suplimentară.

„Cele 18 sunt în componenta de recepție. Ele au avut niște probleme și n-am acceptat recepția lor. Până la urmă, nu le-am trimis înapoi. Toate cele 18 autobuze au avut probleme legate de autonomie… Asta înseamnă că firma (Compania Solaris – n.r.) trebuie să remedieze aceste proceduri. În acest moment sunt la București (…) Atâta timp cât firma a câștigat licitația, de unde pot să cumpăr altele? Sunt licitații publice, nu e ca la o companie privată, în care pot spune după o evaluare: ‘vreau să cumpăr autobuzul X’. Aceste autobuze sunt de la o companie care a câștigat licitația pentru cele 41 de autobuze electrice, care a fost denumit ‘Autobuzul anului în Europa’. Adică discutăm de niște autobuze extrem de performante. Dar sunt anumite situații, anumite momente, când și o companie mare poate să mai dea și anumite defecte. Ce este important de reținut, din punctul nostru de vedere, este că nu am acceptat recepția lor dacă nu au fost așa cum era trecut în caietul de sarcini. Noi le-am spus: ‘Oameni buni, ăstea sunt autobuzele, intrați în penalități, și găsiți o rezolvare’. Au găsit o soluție la București, acolo se fac toate aceste modificări. Nu discutăm de reparații, ca la o mașină nouă, ci e vorba de altceva. Noi am trecut în caietul de sarcini o autonomie de 210-215 kilometri, iar ele au 195 kilometri. În condiții de trafic și de utilizare normală, evident că n-am putut face recepția (celor 18 autobuze – n.r.). Au găsit soluția ca la unele dintre ele să pună o baterie suplimentară. Recepția acestor autobuze n-o facem noi singuri, ci cu ajutorul Universității Tehnice Cluj-Napoca. Am vorbit cu specialiștii de acolo care se pricep mai bine decât noi. Cele 18 autobuze despre care vorbim n-au făcut față recepției, de aceea am denunțat acordul (…). Noi am avut o experiență bună cu cei de la Compania Solaris, de la care am cumpărat și tramvaie, și autobuze electrice. Și timp de șase ani, cele 41 de autobuze electrice au fost fără probleme. Sunt și la Paris autobuze Solaris, le-am văzut personal acolo. Însă au făcut un up-grade la aceste autobuze și care este rezolvabilă. Le vom vedea în perioada următoare pe străzile Clujului”, a declarat, la Cluj live, viceprimarul Clujului, Dan Tarcea.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.