Cât va costa centura metropolitană a Clujului? I s-a adăugat un nou tunel
Cu ce sumă a fost prinsă centura metropolitană în Planul Național de Redresare și Reziliență? Este întrebarea pe care clujenii le-au adresat-o, vineri seara, participanților la dezbaterea online organizată de către deputatul USR PLUS Viorel Băltărețu.
Participant la dezbatere, primarul Emil Boc a pasat întrebarea viceprimarului Dan Tarcea. “Acum suntem undeva la 600 de milioane de euro, dar totul depinde de ultimele detalii pe care le vom primi de la proiectanți. Studiul de fezabilitate ne va spune suma finală. Ne așteptăm la un cost cuprins între 600 și 900 de milioane de euro”, a explicat Tarcea.
Studiul de fezabilitate este în curs de definitivare și ar urma să se încheie în toamna acestui an. Pe de altă parte, conținutul PNRR urmează să fie comunicat Uniunii Europene până la 30 aprilie, ceea ce înseamnă că centura ratează startul planului.
41 de kilometri ar urma să aibă centura, proiectată ca o autostradă cu patru benzi și 20 de noduri; de asemenea, drumurile de legătură ar urma să măsoare 20 de kilometri. Vor exista 28 de kilometri de piste de biciclete, dintre care 19 de-a lungul centurii rutiere.
“Lucrările pentru centura metropolitană ar trebui să fie terminate până la mijlocul anului 2026. Acesta este termenul limită stabilit pentru cheltuirea banilor din PNRR”, a atras atenția deputatul Viorel Băltărețu. „E o dată ca o ghilotină”, a afirmat și Emil Boc.
Ca element de noutate, project managerul Ciprian Comșulea a anunțat că centura nu va mai avea doar două tuneluri, cum se anunțase inițial, ci trei. Un nou tunel a fost proiectat în zona Pădurii Hoia, între Florești și Baciu. Este exact locul unde urbaniștii și activiștii de mediu au cerut protejarea mediului și a biodiversității, în ședința din decembrie a Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism (CTATU) de la Consiliul Județean.
410
metri ar urma să aibă loc noul tunel inclus în proiect.
În planul urbanistic zonal erau propuse două tuneluri, unul de la km 19+530 la km 19+980 în lungime de 450 m ce traversează pădurea Mănășturului și cel dea-al doilea tunel de la km 21+035la km 21+275 în lungime de 240 m ce traversează pădurea Bisericii. De fapt, ambele în zona Făget, în sudul cartierului Mănăștur.