Cât costă biletele pe traseele Cluj – Turda sau Cluj – Gherla, cu autobuzul. Prețuri aprobate, dar inechitabile
Consiliul Județean Cluj a aprobat astăzi tarifele pentru transportul de călători din județ. Este vorba despre traseele scoase la licitație de Consiliul Județean în acest an și câștigate de o serie de companii private de transport.
Tarifele variază între 0,18 la 0,33 lei/loc/kilometru, ceea ce ne arată că intervenția autorității este inexistentă. Și se crează inechități, cum este cazul rutei Cluj – Dej.
Traseul cel mai scump, Cluj – Dej, este operat de sălăjenii de la Cento Trans. O cursă costă 20 de lei. Și acum să facem comparație: o altă companie de transport, Fany, merge de la Cluj până la Gherla cu 7,5 lei (0,17 lei/loc/km), iar de Gherla la Dej cu 4 lei (0,27 lei/loc/km). Total: 11,5 lei. Cum se explică diferența de 8,5 lei?
Desigur, tabelele conțin mai multe prețuri. Și se stabilește inclusiv cât este o cursă Cluj – Sânnicoara, Cluj – Jucu sau Cluj – Fundătura.
Cea mai de succes cursă din județ este Cluj-Napoca – Turda, operată tot de compania Fany. Prețul aprobat pentru acest traseu este de 8,5 lei, 0,24 lei/loc/km. Astfel, un călător are de achitat 3 lei până la Feleacu, 4,5 până la Vâlcele, 5,5 la Mărtinești, 6,5 lei pentru Tureni și 7 lei până la stația Copăceni.
Reprezentanții Consiliului Județean au stabilit că firmele care operează aceste trasee sunt obligate să ofere prețuri reduse persoanelor cu dizabilități.