„Candidatul-surpriză” la Primărie: Pun asfalt în tot Clujul să se poată circula, iar din Parcul Central voi face un mall cu parcări pe 3 etaje

Autor  Tudor Știrbu   în       1 year în urmã     3315 Vizualizări.  

Lucrările din centrul Clujului, de pe Mihail Kogălniceanu, Universității și de pe alte câteva străzi adiacente, au ajuns într-un stadiu destul de avansat, dar calitatea lor lasă foarte mult de dorit. 

Acest lucru a fost remarcat de foarte mulți clujeni, care și-au exprimat nemulțumirile pe Facebook. Drept comparație, avem nu departe Parcul Ștefan cel Mare, unde execuția este dureros de proastă.

Revenind la lucrările din zona centrală (Universității – Mihail Kogălniceanu):

„Pe acolo ne dădeam cu rolele când eram mici, prin tot centrul mergeam cu rolele, era un asfalt lin, acum e groaznic cu atâta piatră cubică și piatră de naiba să le ia, nici tocuri nu mai poți purta în oraș! Nu, nu e frumos, și eu sincer m-am săturat de centrul pietonal și de ideile cretine ale *** idiot si nesimtit! Plus ca sunt foarte multe cartiere care arată dezastru!”.

Adela Cozma.

Foto: Media9

Așa arată acum lucrarea din centrul Clujului.

„Nu sunt ideile lui Boc. Practic, românii copiază ce fac țările civilizate de zeci de ani, deși prea puțin și doar parțial. Păcat că educația și civismul nu se pot copia…”.

răspunsul unei clujence, Cristina B.

CITAT

„Era frumos înainte, erau flori minunate, copaci mari, verzi, era natură, erau trotuare bune, am copilărit în centru 16 ani! Au distrus tot ce a fost frumos și pentru ce?? Clujul trebuia să fie unic în felul lui, să se păstreze ce era de preț și aveam multe de prețuit! Da, educația nu se poate cumpăra și nici civismul, se vede după voturi și preferințele unora!”.

Adela Cozma.

„Crezi că Boc face proiectele de regenerare urbană? Le fac specialiștii. Era frumos Kogălniceanu? În ultimii 25 de ani nu a fost decât o stradă înecată în mașini, o aberație urbanistică din care sper că scoatem încet orașul, să ajungem și noi <ca afară>”- răspunsul Cristinei B.

Clujeanul care vrea să asfalteze tot. Inclusiv Parcul Central, unde vrea un „mall de 3 etaje”

În discuții a intervenit un clujean, Sorin Pânca, foarte activ pe Facebook. Acesta și-a anunțat dorința de a candida la Primăria Cluj-Napoca, spunând că, dacă va fi ales, va asfalta tot orașul, va scoate toate firele de troleibuz și liniile de tramvai, iar în locul lor va lăsa doar autobuzele diesel. El a mai transmis că, în situația explicată mai sus, Parcul Central va fi defrișat și în locul lui va fi „un mall de toată frumusețea, cu parcări pe 3 etaje subterane”.

În plus, a mai transmis acesta, va scoate toată vegetația din oraș: „Nu suntem la țară! Locul vegetației e în ghiveci!”, a spus el. Iar cireașa de pe tort: peste Someș va face o autostradă urbană, iar peste autostradă, merge un monorail. Evident, omul a fost ironic, făcând haz de numeroasele proiecte promise de administrația actuală.

Iată întregul mesajul postat de Sorin Pânca

„Mă gândesc să candidez la funcția de primar. Iar dacă mă alegeți: pun asfalt peste tot orașul să se poată circula cu mașina pe oriunde. Iar pe unde nu se poate circula, se poate parca.
Introduc impozit pe jumătate, dacă ai două mașini și 1/3 dacă ai 3, așa că plătești la 2 sau 3 mașini impozit cât pentru una singură. În plus, cu cât e cu capacitate mai mare motorul vei avea scădere de accize la carburant, plătite din bugetul local.
Voi scoate toate firele de troleibus și tramvai și liniile de tramvai, iar în loc de autobuze electrice, troleibuze și tramvaie voi lăsa autobuzele diesel.
Nu voi aloca bani pentru transportul în comun, că trebuie să se susțină singur, ca o afacere care se respectă! Trotinetiștii și bicicliștii vor fi interziși pe carosabil, iar trotuarele vor fi îngustate!
Parcul Central va fi defrișat și în locul lui va fi un mall de toată frumusețea, cu parcări pe 3 etaje subterane. Accesul în mall se va face exclusiv cu mașina.
În loc de iluminatul stradal electric, vom reveni la iluminarea cu gaz: e mai romantic. Viteza de circulație în oraș va crește la 70 km/h, iar pe Calea Turzii, Calea Mănăștur și Aurel Vlaicu, noaptea între ora 2 și 4 vor fi permise liniuțele.
Cei care nu își permit mașini personale vor putea circula pe lângă ziduri și garduri pe trotuare late de 50 cm.
L.E. Era să uit: voi scoate toată vegetația din oraș: nu suntem la țară! Locul vegetației e în ghiveci!
L.L.E. Peste Someș voi face o autostradă urbană, iar peste autostradă merge un monorail”, a transmis Sorin Pânca (foto jos), pe Clujul Civic.
Este un strigăt disperat
Sigur, mesajul lui Sorin Pânca trebuie luat într-o anumită cheie: este plin de ironii și nu trebuie luat ca atare. Este plin de atribute amare și se referă la tot ce trăiește acum Clujul: un oraș blocat de o circulație și de o infrastractură rutieră foarte slabe. Și de o dezvoltare imobiliară haotică.
Cu siguranță, omul Sorin Pânca nu va vrea să candideze, pe bune, la primărie. Ca idee, n-ar avea nicio șansă împotriva titanului Emil Boc. Dar mesajul său, și al altor clujeni, reprezintă un strigăt disperat care privește dezvoltarea viitorului Cluj.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.