Când vor fi gata lucrările pe loturile Nădășelu – Zimbor (30,06 km) și Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km) de pe Autostrada Transilvania. Ce spune directorul general al CNAIR

Autor  admin   în       17 ore în urmã     12647 Vizualizări.  

Într-un interviu acordat site-ului Gândul, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a declarat că cele două secțiuni din Autostrada Transilvania cuprinse în PNRR vor fi realizate în acest an. Este vorba despre loturile Nădășelu – Zimbor (30,06 km) și Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km). Pistol s-a referit și la construcția celor două viaducte (de la Topa Mică și Nădășelu), lucrare câștigată de o asociere condusă de constructorul Ozaltin (Turcia), cu finanțare din PNRR. 

Cristian Pistol (stânga) este optimist în privința realizării celor două secțiuni de pe Autostrada Transilvania. Foto: Captură video Gândul

„Secțiuni din Autostrada Transilvania sunt prinse în PNRR. Avem aici un constructor puternic român, cel mai puternic (grupul UMB, deținut de Dorinel Umbrărescu – n.r.), cu care am discutat despre aceste proiecte. Reprezentanții constructorului mi-au comunicat că anul acesta vor face tot ceea ce ține de ei să finalizeze lucrările. Lipsă vor fi cele două viaducte, care vor fi construite de un antreprenor turc, care știe foarte bine că termenul nu poate fi extins. Avem toată încrederea că va reuși să finalizeze cele două viaducte conform obligațiilor din PNRR (până la finalul anului 2026 – n.r.)”, a declarat directorul general al CNAIR.

Cristian Pistol n-a făcut nicio referire la celelalte secțiuni de pe Autostrada Transilvania aflate în exploatare, execuție ori planificare, dar nici reporterul de la Gândul n-a avut curiozitatea să-l întrebe.

  • Pe lotul Nădășelu – Zimbor (30,06 km), stadiul fizic al lucrărilor înregistrat în luna noiembrie 2024 (ultimele date oficiale – n.r.) este de 81,6%, cu 3,3 % mai mult decât în octombrie 2024. Constructorul pe acest lot este Spedition UMB. Pe această secțiune sunt și cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică, care urmează să fie construite de către antreprenorul turc Ozaltin.
  • Pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km), stadiul fizic în noiembrie 2024 era de 65,3%cu 2,38% mai mult decât în luna precedentă (62,92%). Cele două secțiuni sunt finanțate prin PNRR.

Te-ar putea interesa și acest articol:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Când vom putea circula de la Târgu Mureș – Cluj – Borș neîntrerupt pe autostradă. Opinia realistă a directorului Asociației Pro Infrastructură

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.