Când vor fi gata lucrările de electrificare pe linia CF Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Răspunsul oficial al ministrului Transporturilor

Deputatul clujean Remus Lăpușan (PSD) l-a interpelat în scris, la mijlocul lunii trecute, pe colegul său de partid, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii. Parlamentarul clujean s-a interesat de progresul lucrărilor pe Magistrala 300 Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, de valoarea totală a investiției și de termenul estimat pentru finalizarea proiectului.
Interpelarea deputatului Remus Lăpușan
„Domnului Ministru Sorin Mihai Grindeanu,
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
Progresul lucrărilor la modernizarea liniei de cale ferată Cluj – Episcopia Bihor
Stimate Domnule Ministru,
Modernizarea infrastructurii feroviare este esențială pentru îmbunătățirea mobilității și dezvoltarea economică a regiunii. În acest context, proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Cluj – Episcopia Bihor este de interes major.
Astfel, vă rog să răspundeți la următoarele întrebări:
- Care este stadiul actual al lucrărilor la modernizarea liniei de cale ferată Cluj – Episcopia Bihor?
- Care este termenul estimat pentru finalizarea proiectului?
- Care este valoarea totală a investiției?
Aștept răspunsul dumneavoastră în scris. Cu deosebită considerație, deputat PSD, Remus Gabriel Lăpușan”, a transmis acesta, în 14 februarie.
Răspunsul reprezentanților Ministerului Transporturilor a venit recent și în esență sună cam așa:
- Linia de cale ferată Cluj Napoca- Oradea – Episcopia Bihor se află în diferite faze ale execuției pe toate cele patru loturi;
- Valoarea totală a investiției este de 9,47 miliarde de lei (mai precis 9.479.279.329,89 lei inclusiv TVA);
- Termenul estimat pentru finalizarea proiectului de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor începe cu trimestrul IV al anului 2026, urmând ca restul lucrărilor să fie definitivate în cursul anului 2027.
Răspunsul integral poate fi citit mai jos:
166,5
kilometri reprezintă distanța pe calea ferată dintre Cluj-Napoca și Oradea.
Distanța Cluj – Episcopia Bihor, în 2 ore și 20 minute
Viteza de circulație a trenurilor pe tronsonul Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor era, înainte de începerea lucrărilor de modernizare și electrificare, de 65 km/h – 85 km/h pe cea mai mare parte a traseului. După finalizarea lucrărilor, viteza maximă va crește la 120 km/h – 160 km/h, iar durata călătoriei între Cluj Napoca la Episcopia Bihor va fi de 2h și 14 minute pentru un tren IR, iar un tren RE va parcurge distanța dintre Cluj-Napoca și Oradea în circa două ore și 20 de minute, preciza CFR SA în urmă cu un an.
Reabilitarea și electrificarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, inclusiv dublarea liniei pe o lungime de cca 14,8 kilometri, este structurată pe următoarele 4 loturi delimitate geografic. Stadiul lucrărilor pe fiecare lot, conform celor mai recente date:
- Lotul 1 Cluj Napoca – Aghireș (30,41 km) – 23%;
- Lotul 2 Aghireș – Poieni (36,53 km) – 32%;
- Lotul 3 Poieni – Aleșd (52,74 km) – 4,43%;
- Lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km) – 9,82%.