Când vom circula prin „Daniela”. Primul tunel rutier de pe o autostradă din România e aproape gata

Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a prezentat recent stadiul lucrărilor la secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș din cadrul Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1). Aceasta include construcția primelor tuneluri rutiere din România la nivel de autostradă, Tunelurile Daniela și Alina.
Potrivit declarațiilor sale, la Tunelul Daniela, pe sensul de mers Sibiu – Pitești, s-au forat deja 1.120 metri dintr-un total de 1.350 metri. Lucrările includ realizarea hidroizolației pe 320 de metri, armarea, cofrarea și turnarea tronsoanelor de structură de rezistență, precum și lucrări la banchetele laterale. La Tunelul Alina, pe sensul de mers Pitești – Sibiu, s-au forat 948 metri din totalul de 1.342 metri.
VIDEO AICI.
Scrioșteanu estimează că tunelul Daniela ar putea fi dat în circulație cel mai devreme în toamna anului 2025, iar cel mai târziu în primăvara anului 2026. Finalizarea întregii secțiuni 4, care va permite circulația neîntreruptă pe autostrada A1 între Pitești și Tigveni, ar putea avea loc înaintea termenului contractual din 2027, mai precis la sfârșitul anului viitor.
Secțiunea 4 a autostrăzii are o lungime de 9,86 km și este construită de antreprenorul PORR Construct SRL, în baza unui contract de 1,678 miliarde de lei fără TVA, finanțat prin Programul Transport. Conform contractului semnat în 2021, perioada de execuție este de 44 de luni, la care se adaugă 16 luni pentru proiectare.
Tunelurile Daniela și Alina reprezintă o premieră pentru România și marchează un pas semnificativ în modernizarea infrastructurii rutiere a țării, aducând un plus de siguranță și eficiență traficului pe Autostrada Sibiu – Pitești.