Când va circula cu călători pe rețeaua CFR primul tren electric Alstom. Rute care trec prin Cluj

Autor  admin   în       5 luni în urmã     2434 Vizualizări.  

Directorul general al Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova, Gabriel Stanciu, a anunțat când va circula cu călători pe rețeaua CFR primul tren electric Alstom Coradia Stream care a sosit la București în decembrie 2023. 

Anunțul a fost făcut de către directorul general al Alstom România în cadrul unui eveniment care s-a desfășurat în acest weekend la Constanța. Așadar, primul tren electric Alstom va circula pe rețeaua CFR cel mai devreme în decembrie 2024, dacă până atunci nu intervin probleme. 

Potrivit clubferoviar.ro, Gabariel Stanciu a explicat că punerea în circulație a unui tren electric nou nu este un proces atât de simplu pe cât ar putea părea la prima vedere. El a dat exemplul Germaniei, unde certificarea unui tren nou durează între 42 și 44 de luni, iar a unei variante/versiuni a unui tren între 25 și 27 de luni.

Conform sursei citate, cei de la Alstom au fabricat trei trenuri, fiecare urmând să parcurgă etape diferite de certificare, în paralel, pentru a se economisi timp.
Primul tren a fost dus la inelul feroviar din Cehia, la Velin, pentru o serie de teste. Trenul numărul 2 a fost adus la București pentru a face teste pe inelul de la Făurei și pe rețeaua feroviară națională, în timp ce trenul numărul 3 a fost dus în Germania, pentru alte teste.
„Obiectivul nostru este să obținem toate certificările necesare până în luna decembrie, astfel încât trenul numărul 2, cel care a sosit la București, să poată circula cu călători în luna decembrie”, a spus Gabriel Stanciu, la acel eveniment.
El a adăugat că în luna iulie va începe producția de serie pentru trenurile de la numărul 4 la numărul 37, totalul care a fost comandat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
Potrivit specialiștilor în infrastructură feroviară, până în 2030, majoritatea trenurilor vor fi noi sau cel puțin modernizate. Sunt în desfășurare următoarele proiecte:
  • achiziția a 37 de unități rame electrice inter-regionale (RE-IR), contract încheiat în 2022 (cel pentru trenurile Alstom pomenite anterior);
  • achiziția de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR, contract încheiat în 2023;
  • achiziția de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, contract încheiat în 2024;
  • achiziția de 62 de rame electrice regionale, RE-R, contract încheiat în 2024;
  • achiziția de 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen.
Un alt capitol este cel al proiectelor de achiziții material rulant în pregătire sau prin terți:
  • modernizarea a 55 de locomotive și 139 de vagoane prin PNRR;
  • achiziția de 58 de rame electrice regionale, RE-R – prin Programul Transport 2021 – 2027, în pregătire;
  • achiziția de 23 de locomotive electrice de călători, în pregătire;
  • achiziția de 9 rame electrice inter-regionale de lung parcurs RE-IR, în pregătire;
  • achiziția de 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen.

2,42

de miliarde de lei (fără TVA) este valoarea totală a contractului de achiziție a celor 37 de rame electrice.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un total de 2,42 miliarde lei, fără TVA. Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs vor fi:

  • București Nord – Constanța;
  • București Nord – Brașov – Arad – Timișoara;
  • București Nord – Brașov – Cluj;
  • București Nord – Brașov – Deda – Cluj;
  • București Nord – Brașov;
  • București Nord – Iași;
  • București Nord – Suceava;
  • București Nord – Galați;
  • București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria;
  • București-Nord – Craiova – Timișoara – Arad;
  • Cluj – Timișoara;
  • Cluj – Suceava-Iași.

Caracteristici tehnice:

  • Viteza: 160 km/oră;
  • 6 vagoane;
  • Lungime: 121,2 metri;
  • Alimentare: 25kV 50 Hz;
  • 10 uși duble, pe fiecare parte a ramei;
  • 351 locuri, clasa 1 și clasa a 2-a;
  • 4 toalete (dintre care una pentru persoane cu mobilitate redusă);
  • Zonă bar bistro care va fi echipată de operatori;
  • Zonă pentru bagaje grele în fiecare vagon;
  • Zonă pentru transportul bicicletelor.

Sursa foto: Autoritatea Feroviară Română 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.