Când încep lucrările la Podul Porțelanului și cât vor dura. Emil Boc: „Ochii pe ei!”
Edilul-șef al Clujului a fost întrebat, joi, într-o emisiune radio, despre situația de la Podul Porțelanului.
„Și la Podul Porțelanul, ce facem cu saramura?”, a încercat o ironie subtilă realizatorul de la Napoca Live.
Întrebarea se leagă de faptul că lucrările la acest obiectiv au devenit mai scumpe odată cu descoperirea unui zăcământ de sare în acea zonă.
„Am semnat contractul ieri (miercuri – n.r.). Marți am dat ordin de începerea lucrărilor începând cu 26 aprilie. Termen de realizare: șapte luni. Asta e ce avem astăzi în vigoare, legal. Probabil că în partea a doua a lunii mai se va vedea ceva concret în teren. Din 26 aprilie, două-trei săptămâni nu se va vedea mare lucru, pentru că își vor aduna materialele, ce e necesar să intervină. Dar de la sfârșitul lui mai, se vor vedea lucrări concrete în teren. Durata de execuție, cum ziceam, șapte luni. Ochii pe ei!”, a declarat Emil Boc.
Licitația pentru podul Porțelanului a fost câștigată de Freyrom SA, o societate care execută lucrări speciale de construcții.
Freyrom SA, o societate care execută lucrări speciale de construcții, înființată în 1996, este liderul de asociere la podului Oașului – Răsăritului.
Societatea îi are ca acționari Freyssinet France, cu sediul în Franţa, cu 0,01% din capitalul social, Soletanche Freyssinet, cu sediul în Franţa, cu 45,95% din capitalul social, Freyssinet Participations SARL, cu sediul în Franţa, cu 50,2% din capitalul social, Societatea de Construcţii CCCF Bucureşti SA, cu sediul în Bucureşti, cu 3,68% din capitalul social, Bruno Dupety, cu 0,16% din capitalul social.
Administratorii societăţii sunt: Nagle Patrick Joseph – membru CA, Deary Mark Damien – membru CA, Vincent Duflocq – administrator, Pascal Rochedreux – administrator, Krzysztof Andrzej Berger – preşedinte Consiliu de Administraţie.
Lucrări sistate din cauza unui zăcământ de sare
Lucrările la Podul Porțelanului au fost sistate în urma descoperirii unui zăcământ de sare. În ședința din octombrie a Consiliului local s-au aprobat noile estimări de costuri, aproape triple dață de cele inițiale.
Proiectul prevede realizarea unui pod rutier peste Someș, cu două benzi de circulație auto, cu o lungime de 62 de metri, cu trei deschideri (8,76 de metri + 35,94 de metri + 8,76 de metri), și o lățime de 10,8 metri. Actualul pod, pe care se circulă alternativ, ar urma să fie folosit doar de pietoni și bicicliști.