Pe 26 octombrie 2024, la ora 14:50, o aeronavă a companiei naționale de transport aerian va decola, pentru ultima oară, spre București, de pe Aeroportul Heathrow.
De a doua zi, de pe 27 octombrie, sloturile orare ale TAROM vor fi transferate către Qatar Airways, pentru curse Doha-Londra.
Valoarea tranzacției dintre TAROM și compania qatareză pentru cele 14 sloturi nu este cunoscută, dar potrivit sursei citate operatorul aerian de stat ar fi refuzat, recent, o ofertă de 20 de milioane de lire sterline.
Suma obținută din vânzare va fi folosită pentru plata unor datorii către Compania Națională de Aeroporturi București.
Un slot pe aeroport este un spațiu orar dedicat special unei companii pentru aterizările și decolările curselor regulate, iar pe marile aeroporturi există o criză a sloturilor. Companiile vechi și cu tradiție își păstrează sloturile pe care le au închiriate de ani de zile.
Ce opțiuni au clujenii care vor să ajungă în capitala UK
Cei care doresc să zboare de la Cluj-Napoca spre Londra au în prezent două opțiuni. De la Aeroportul Internațional „Avram Iancu” există doi operatori (ambii low-cost) care oferă curse spre această destinație.
Ryanair zboară dus-întors spre Aeroportul Internațional Londra Stansted (STN), iar Wizz Air spre Aeroportul Internațional Londra Luton (LTN).
A renunțat la alte rute tradiționale
TAROM a închis și alte rute tradiționale, tot ca parte a planului de restructurare: Viena, Barcelona și Munchen. Cu toate acestea, operatorul național aerian a inițiat zboruri către două capitale vecine: Belgrad și Budapesta.
„Clienţii TAROM care achiziţionează bilete de avion pentru zboruri cu plecare din Bucureşti către Budapesta şi Belgrad în perioada 16 – 18 august vor beneficia de un preţ promoţional care începe de la 199 euro dus-întors”, a anunţat, vineri, 16 august, operatorul aerian naţional.
Probleme financiare uriașe la TAROM
Problemele financiare ale companiei aeriene de stat sunt tot mai grave de la an la an. În 2022, datoriile TAROM ajunseseră la 55 de milioane de euro (274,6 milioane de lei).
Compania de transport aerian are de plată cel mai mult către Compania de Aeroporturi București, în contul chiriei hangarelor – peste trei milioane de euro (15 milioane de lei), la sfârșitul lui 2022.
Dacă la sfârșitul lui 2022 TAROM datora către bugetele de stat puțin peste 16 milioane de euro (81 de milioane de lei), în martie 2024, suma ajunsese la 20 de milioane de euro (peste 102 milioane de lei).