Bugetul județean 2025: investiții în drumuri, spitale și infrastructură ecologică. Tișe: „Un buget al echilibrului și speranței”

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a prezentat astăzi bugetul pentru anul 2025, care se ridică la 881 milioane de lei (aproximativ 177 milioane de euro), în creștere cu circa 10% față de anul trecut. Bugetul este format din 514 milioane de lei proveniți de la bugetul de stat, 250 milioane de lei din bugetul local și 120 milioane de lei din fonduri europene.
Investiții majore: drumuri, spitale și gestionarea deșeurilor
Printre principalele direcții de finanțare anunțate se numără:
• 80 de milioane de lei pentru drumurile județene;
• 10 milioane de lei pentru spitalele din Turda și alte unități sanitare din județ;
• bani pentru începerea lucrărilor la Spitalul Pediatric Monobloc, un proiect de anvergură ce va deveni un spital regional, având în vedere că și în prezent 50% dintre pacienții pediatrici vin din afara județului. O parte din bani vin de la guvern, iar restul finanțării este estimat să fie obținut de la Banca Europeană de Investiții (BEI), cu o dobândă redusă.
O altă inițiativă importantă este stația de dezintegrare moleculară, un proiect ecologic inovator care va transforma deșeurile în energie electrică. “Putem aduce gunoi și din altă parte, ca să producem cât mai mult curent. Vom asigura curentul pentru stadion, unități din subordine, poate și pentru aeroport”, a declarat președintele Consiliului Județean.
De asemenea, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) va beneficia de 35 de milioane de lei, fonduri destinate îmbunătățirii condițiilor de cazare pentru copii și digitalizării instituției.
Președintele Consiliului Județean a subliniat că bugetul din acest an este unul al echilibrului și speranței, punând accent pe finalizarea proiectelor începute și pe atragerea de fonduri europene pentru dezvoltare. “Trebuie să existe continuitate în proiecte (…) și să echilibrăm bugetul, având în vedere creșterea cheltuielilor de funcționare, în special prin majorările salariale impuse de legislație”, a explicat acesta.
Digitalizarea Consiliului Județean: transparență totală pentru cetățeni
Unul dintre obiectivele anunțate pentru acest an este finalizarea procesului de digitalizare a Consiliului Județean Cluj, ceea ce va permite cetățenilor acces în timp real la informații despre plăți, documente și procesarea actelor administrative.
“Cetățenii vor vedea în timp real orice plată, indiferent de ce natură o face Consiliul Județean. Toată succesiunea unui document va fi vizibilă: unde se află, de ce nu a fost finalizat, dacă s-au depășit termenele, de ce o autorizație nu a fost eliberată în timp util”, a declarat președintele CJ.
Odată cu finalizarea digitalizării, toate actele contabile și plățile vor fi accesibile online, iar administrația județeană va funcționa aproape exclusiv în format digital. “În câteva luni, tot Consiliul Județean va fi online. Este un deziderat și o dorință de-a mea, și sper să ajungem la asta cât mai curând”, a mai adăugat acesta.