Bucureștenii vor să proiecteze un parc, un parking și un tronson de “walkable city”, la Cluj
Clujul are tot mai multe proiecte de zone complet pietonale sau care arată mai mult respect pietonului și biciclistului, îl avantajează în duelul inegal cu autoturismul. Nu doar în centrul orașului se întâmplă, ci, mai de curând, și în cartiere. Vă amintiți strada “smart” Molnar Piuariu, care va avea surori aproape în fiecare cartier. Planșele au fost desenate de birouri de arhitectură clujene, în principal Planwerk și Asiza.
Iată că o asociere din București dorește să spargă “autogospodărirea” Clujului. Asocierea Fip Consulting s.r.l. – Novart Engineering s.r.l., din capitală, a participat la licitația pentru proiectarea parcului de la Expo Transilvania, a străzilor adiacente (care trebuie regândite pe modelul walkable city), dar și a unui parking de cartier.
2.200.000
de lei fără T.V.A. este valoarea estimată a serviciilor de proiectare.
Primăria a dat încă câștig de cauză unei alte asocieri, Metapolis Architects, cu sediul în Belgia (în care este partener clujeanul Mircea Munteanu) – Prodeco Arhitectură s.r.l., din Cluj. Este aceeași asociere care a câștigat concursul de soluții pentru revitalizarea Cetățuii.
Decizia a fost contestată de Fip Consulting s.r.l. – Novart Engineering s.r.l., care s-a adresat Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Ce a decis CNSC? Anularea verdictului acestei licitații și reevaluarea ofertei Metapolis – Prodeco. Astfel, sunt șanse ca asocierea din capitală să câștige și să proiecteze un tronson de “walkable city”. Acum așteptăm decizia finală a Primăriei, pentru realizarea proiectului.
17
hectare are spațiul vizat pentru modernizare.
Finanțarea investiției va fi realizată în prima fază din fonduri de la bugetul local, urmând ca ulterior să fie accesate fonduri europene nerambursabile, din exercițiul financiar 2021-2027.
Străzile vizate pentru modernizare:
- Str. Dâmboviţei – tronsonul dintre strada Ialomiţei şi calea ferată
- Str. Ialomiţei – tronsonul dintre strada Dâmboviţei și intersecția cu strada Fabricii de Zahăr
- Str. Tribunul Vlăduţiu – tronsonul dintre strada Dâmboviţei și strada Răsăritului
- Aleea Dâmboviţei – tronsonul dintre strada Dâmboviţei și strada Cojocnei
Noul parking va avea cel puțin 350 locuri. Lucrările ar urma să înceapă în 2022.