Brandul de modă de la Cluj care reînvie tradițiile românești prin design contemporan

Autor  admin   în       2 saptãmâni în urmã     295 Vizualizări.  

Cu un background în arte plastice și experiență în managementul firmelor, Ruxandra Căpuşan a pus bazele brandului Senin în februarie 2023, în Cluj-Napoca, cu scopul de a readuce la viață portul românesc tradițional, integrându-l în haine moderne. Proiectul a început ca un experiment creativ, dar a evoluat rapid într-o afacere antreprenorială autentică, centrată pe utilizarea țesăturilor tradiționale în creații vestimentare actuale.

“Senin a pornit ca un joc, o pasiune prin care mi-am regăsit creativitatea”, povestește Ruxandra Căpuşan, pentru zf.ro. Cu o investiție inițială de 1.000 de lei, brandul a crescut treptat, extinzându-și portofoliul de produse, care include acum paltoane, hanorace, bluze, fuste și jachete, toate având integrate țesături tradiționale.

Patru ateliere din Cluj-Napoca, Florești și Turda asigură producția hainelor marca Senin, având o capacitate de realizare de aproximativ 15-20 de produse pe lună. Ruxandra a semnat recent un contract cu o fabrică din Europa de Est, urmând să producă și căciuli și, în viitor, o colecție de încălțăminte.

Cele mai populare produse din portofoliul Senin sunt paltoanele și hanoracele, cu prețuri care variază între 1.100 și 3.000 de lei. Până în prezent, cele mai bune vânzări au fost în lunile de sezon rece, când veniturile au atins pragul de 4.000 de euro pe lună.

Brandul Senin a fost promovat inițial prin intermediul social media, unde a generat majoritatea vânzărilor. Totuși, produsele au fost prezentate și la diverse festivaluri, iar Ruxandra este în discuții pentru a introduce Senin în magazine de tip consignație din Timișoara și București. De asemenea, plănuiește lansarea unui site oficial care să faciliteze expansiunea vânzărilor.

Senin a reușit să ajungă la clienți nu doar în România, ci și în piețe internaționale, inclusiv Europa, Asia și SUA. Antreprenoarea estimează că afacerea sa va atinge o cifră de afaceri de 25.000 de euro în acest an.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.