Brandul clujean care își continuă expansiunea: investiții în producție, modernizare și extinderea rețelei de magazine

Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, a încheiat anul 2024 cu o creștere de 12% a cifrei de afaceri și un avans de 2% al profitului net, conform datelor preliminare. Pentru 2025, compania are în plan investiții majore în automatizarea producției, modernizarea gamei de produse și extinderea rețelei de magazine, după cum a declarat directorul general Mircea Turdean într-un interviu acordat Ziarului Financiar.
Automatizare și creșterea capacității de producție
Unul dintre obiectivele strategice ale companiei este eficientizarea proceselor de producție prin tehnologii moderne. „Ne dorim să continuăm investițiile în tehnologie și în 2025, mai ales pe liniile de producție. Aceste investiții ne-au permis, în ultimii ani, să eficientizăm procesele și să ne mărim considerabil capacitățile. Echipamentele noi, automatizate, au susținut creșteri anuale ale volumelor cu circa 10%, iar asta se reflectă și în cifrele din vânzări”, a explicat Mircea Turdean.
Compania urmărește modernizarea produselor prin integrarea ingredientelor inovatoare. Un exemplu este relansarea gamei Aslavital, care acum conține argilă 100% naturală și SKINectura™, o substanță menită să susțină fermitatea pielii.
Expansiunea rețelei de magazine Farmec și Gerovital
În februarie 2025, rețeaua de magazine proprii Farmec și Gerovital a ajuns la 31 de unități, însă planurile sunt mult mai ambițioase. „Ne dorim să fim prezenți în orașe noi, unde nu au existat până acum magazine Farmec sau Gerovital. Ne propunem să dublăm numărul magazinelor în următorii cinci ani”, a declarat Turdean.
Gamele de produse cu cele mai mari creșteri în vânzări
Anul trecut, cele mai mari creșteri s-au înregistrat pe segmentul Face Care, unde gama Gerovital H3 Evolution a continuat să fie lider. Alte game cu performanțe notabile au fost Gerovital Stop Acnee, Aslavital și Gerovital Kids – gama lansată în iunie 2023, destinată exclusiv copiilor. Totodată, produsele de curățenie Nufăr & Triumf au menținut un trend ascendent.
Provocările anului 2025: inflație și puterea de cumpărare
În ceea ce privește evoluția pieței, Mircea Turdean subliniază că, deși consumul de produse cosmetice și de îngrijire se află pe un trend ascendent, inflația și presiunile economice asupra consumatorilor vor fi provocări importante. „Va fi nevoie de o oarecare stabilizare a prețurilor, iar asta va fi o provocare. În ceea ce ne privește, facem tot posibilul să oferim prețuri comparabile cu cele ale competitorilor și să menținem promoții atractive pentru consumatori”, a explicat directorul Farmec.