Blocul care se retrage pentru a face loc metroului. “Cum intru, zbor?”
Strada Teodor Mihali are “franjuri”, ca un covor persan. Retragerea pe vechiul plan urbanistic era de cinci metri de la stradă, apoi pe noul PUG, dintr-o eroare, aliniamentul a fost stabilit la stradă și așa a apărut acel bloc pe trotuar. Acum, odată cu proiectul metroului, este necesară o retragere de opt metri la proiectul unui ansamblu imobiliar. Regula este că nu e nicio regulă. Știți vorba instalatorilor: “Cine v-a lucrat aici?” Așa se vor întreba copiii noștri, cărora le lăsăm moștenire strada T. Mihali.
Clădirea care ar urma să se retragă opt metri este cea propusă de Campeador s.r.l., lângă restaurantul Impact. Proiectant este Arhimar Serv s.r.l. Investiția are și un nume: Campeador Plaza.
3.000
de metri pătrați are terenul pe care se propune investiția.
Investitorul dorește să construiască un bloc în formă de T. La stradă ar urma să fie o clădire cu șapte etaje (două subsoluri, parter, cinci etaje întregi și două retrase), iar în spate un imobil de cinci etaje.
89
de apartamente ar urma să aibă noua construcție de pe strada Teodor Mihali. Va exista și un spațiu comercial de 210 metri pătrați.
Campeador, compania omului de afaceri bistrițean Florin Larionesi, avea planuri mari în zonă. A și participat, anul trecut, la târgul Expo Real (alături de delegația Clujului) cu o simulare a proiectului, gândit pe o suprafață mai mare. Între timp, în principal din cauza constrângerilor, arhitectura s-a modificat radical.
115
locuri de parcare este prevăzut să aibă noul bloc: 89 pentru apartamente, 26 pentru funcțiunea de comerț. Vor exista și parcări de biciclete.
Dificultățile au apărut odată cu planul metroului, iar proiectanții au fost obligați să se consulte. Se cunoaște că, în zona podului de pe Aurel Vlaicu, viitoarea linie de metrou ar urma să se despartă: o parte va merge spre CUG, cealaltă spre Sopor. Iar proiectanții au anunțat că bifurcația se va face cu săpătură deschisă. Așa că, fix prin fața noului bloc de pe Mihali, vor fi „tranșee”. Există însă și o parte bună: pe viitor, după ce metroul va funcționa, deasupra sa ar urma să rămână spațiu verde.
“Să zicem că blocul se construiește. Pe durata șantierului metroului cum intru în bloc, zbor?”, s-a amuzat Daniel Pop, arhitectul șef al municipiului. “Pe rând, frumos, o să ne asigure un acces”, a răspuns serios arhitectul de la Arhimar. Acesta a subliniat că, în urma discuțiilor cu proiectanți metroului, au acceptat să construiasă pe cheltuiala dezvoltatorului imobiliar un perete de piloți forați între culoarul trenului subteran și parcela pe care se va edifica blocul.
Ansamblu imobiliar a fost agreat de arhitecții din comisia de urbanism, dar va primi avizul favorabil abia după ce va trece prin comisia de siguranța circulației a Primăriei.