Bani puțini, proiecte multe. Centura Clujului ar consuma o șesime din fondurile europene pentru transporturi

Proiectele de infrastructură rutieră propuse spre finanțare prin Programul Transport 2021–2027 depășesc, cumulat, valoarea de 35 de miliarde de euro. Este o sumă uriașă, care arată ambițiile României în materie de autostrăzi, drumuri expres, variante ocolitoare și pasaje. Problema e că fondurile disponibile prin program sunt de doar 5,46 miliarde de euro, iar acestea nu se pot „întinde ca un chewing gum”, atrag atenția pasionații de infrastructură.
În acest context, centura metropolitană a Clujului (VO Cluj) apare ca un proiect major, dar și greu de „acoperit” financiar. Cu o valoare estimată de 950 de milioane de euro, investiția ar înghiți aproape o șesime din întreaga alocare disponibilă în program.
Potrivit informațiilor neoficiale, ordinul de începere a lucrărilor ar urma să fie emis în această săptămână, după ce licitația a fost adjudecată de Dimex-2000 Company, același constructor care lucrează și la DEx4 Tureni. Centura Clujului, în lungime de aproximativ 42 de kilometri, este un proiect de infrastructură rutieră amplu, cu multe bretele, lucrări de artă și cu o pistă de biciclete.
În paralel cu pregătirea șantierului, este de urmărit și cum va decurge colaborarea Clujului cu noul ministru al transporturilor. Portofoliul este așteptat să revină Partidului Social Democrat, iar numele propus pentru această funcție este Ciprian Șerban.