Banca Transilvania rămâne cel mai valoros brand bancar românesc și al treilea brand global
Banca Transilvania urcă pe locul 225 în lume ca valoare a mărcii, echivalentă a 955 milioane dolari (în creștere cu 39%), și rămâne cel mai valoros brand bancar românesc și al treilea brand global – cel mai puternic european – în clasament după forța brandului.
Marca Banca Transilvania a urcat 27 de locuri, până pe poziția 225, în clasamentul Banking 500 din acest an realizat de Brand Finance, cea mai importantă companie de consultanță și evaluare a mărcilor din lume, conform profit.ro.
Forța brandului se referă la performanța și eficiența unui brand în raport cu concurenții săi, fiind diferită de valoarea efectivă a unui brand.
Pe lângă calcularea valorii unui brand, Brand Finance stabilește, de asemenea, această forță relativă a brandurilor prin intermediul unei liste de indicatori care evaluează investițiile în marketing, activul net și performanța afacerii.
Practic, sunt surprinse adaptabilitatea și performanța unui brand, precum și modul în care acesta adoptă strategii superioară competitorilor pentru a crește și a se promova. Creșterea Băncii Transilvania este explicată ca fiind determinată de investiții strategice și un accent puternic pe transformarea digitală, inclusiv integrarea inteligenței artificiale. Din 2025, Banca Transilvania este prima bancă din România care a integrat AI în comunicarea și procesele cu clienții.
BCR (valoare a mărcii în creștere cu 28%, până la 285 milioane dolari) și BRD (valoare a mărcii în creștere cu 19%, până la 266 milioane dolari) au urcat, de asemenea, pe locurile 44, respectiv 28.
Brandurile bancare chineze continuă să domine clasamentul, ICBC (Banca Industrială și Comercială a Chinei) păstrându-și poziția de cel mai valoros brand bancar din lume pentru al 9-lea an consecutiv, crescând cu 10%, până la 79,1 miliarde dolari.
China Construction Bank, Agricultural Bank of China și Bank of China completează primele patru poziții. Valoarea totală a mărcii a celor mai valoroase 500 de mărci bancare din lume a crescut cu 13% de la an la an, ajungând la 1,6 trilioane dolari, marcând prima creștere cu două cifre în patru ani.











