B3 – drumul care leagă Baciu de centura metropolitană, traversat de pasaje pentru animale – FOTO

Autor  Ionel Lespuc   în       3 years în urmã     3587 Vizualizări.  

Unul dintre proiectanții centurii metropolitane a Clujului, Silviu Tegzeșiu, a prezentat astăzi noua șosea propusă în ședința comisiei de urbanism a Consiliului Județean. A insistat în mod deosebit asupra celei mai noi părți a proiectului, drumul de legătură dintre centură și Baciu. A fost numit B3.

Drumul va porni din capătul dinspre vest al localității Baciu, spre Suceagu, și se va insera în centură pe la Florești, în zona străzii Someșului (nu departe de Muzeul Apei), unde a fost proiectat nodul cu numărul 5.

6

kilometri ar urma să parcurgă locuitorii din Baciu, pe drumul de legătură, ca să urce apoi pe centură și să apuce spre Gilău sau Cluj-Napoca-Apahida.

B3 va fi un drum cu o bandă pe sens (de clasă tehnică 3), la care se mai adaugă încă una, acolo unde sunt diferențe mai accentuate de nivel. “Sunt zone cu diferențe mari de nivel, în punctul maxim vor trebui făcute săpături de 23 de metri”, a spus Silviu Tegzeșiu. Această șosea nu a fost prevăzută cu benzi pentru biciclete.

“Avem prevăzut și un nod rutier care să asigure o dezvoltare uterioară a zonei industriale a comunei Baciu, respectiv conectivitate cu localitatea Suceagu, a cărei conexiune cu DN1F nu este potrivită”, a mai subliniat Tegzeșiu.

Proiectanții au fost foarte atenți la faună, având în vedere că drumul trece în proximitatea pădurii Hoia – Baciu. Există zone unde animalele vor putea trece pe sub șosea, dar cel mai interesant este că au fost prevăzute două pasaje peste șosea, înierbate (foto sus), care vor ajuta viețuitoarele să traverseze. Un pasaj va fi în zona dintre pădurea Baciu și pădurea Suceagului, celălalt în apropiere de Valea Nadășului.

Din păcate, vor exista zone unde vor trebui făcute despăduriri, însă proiectanții propun o reîmpădurire 2 la 1 în zonele limitrofe centurii – doi arbori plantați în compensare pentru fiecare arbore tăiat.

Arhitectul șef al județului, Claudiu Salanță, le-a recomandat proiectanților să realizeze un tunel acolo unde drumul ar urma să intersecteze pădurea Hoia și unde se apropie la 20 de metri de o rezervație rară de stejari pufoși. Lungimea zonei este de circa 200 de metri. Proiectanții au spus că soluția propusă este fezabilă și că este suficientă conectivitatea prin acele pasaje. „Eu o să insist, mă interesează partea de conectivitate. Cred că este un sacrificiu minor din partea CNAIR să facă acest tunel de 200 de metri”, a întărit Salanță.

„Sunt de acord cu ce a propus domnul Salanță, nouă ne-a scăpat aceasă trecere, pentru că ne-am concentrat pe traseul centurii. Cum s-a găsit înțelegere la Făget, cu cele două tunele, și această idee este salutară. Nu cred că este un efort financiar prea mare. Acest proiect are cel mai mare impact asupra pădurilor Clujului din ultimii 30 de ani”, a intervenit Cătălin Bia, de la Direcția Silvică.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.