Autostrăzi și drumuri expres programate pentru finalizare în 2025: Clujul și Transilvania primesc kilometri noi

Anul 2025 se anunță unul important pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, cu mai multe sectoare de autostradă și drumuri expres programate pentru deschidere. Printre acestea, proiectele din zona Clujului și a Transilvaniei au locul lor.
Autostrada Transilvania (A3) – Cluj-Sălaj și Bihor
Un progres semnificativ este așteptat pe Autostrada Transilvania, mai multe segmente fiind programate pentru finalizare în 2025. Acestea includ:
•Nădășelu – Mihăiești (17 kilometri),
•Mihăiești – Zimbor (13 kilometri),
•Zimbor – Poarta Sălajului (13 kilometri).
Aceste trei secțiuni fac parte din tronsonul de autostradă care leagă județul Cluj de Sălaj și totalizează aproximativ 43 de kilometri.
În județul Bihor, un alt segment important al Autostrăzii Transilvania este Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 de kilometri). Această porțiune face parte din tronsonul Borș – Gilău și va adăuga noi kilometri de autostradă către vestul țării.
Astfel, în 2025, rețeaua de autostrăzi din nord-vestul României va beneficia de aproximativ 70 de kilometri noi, facilitând conectarea județelor Cluj, Sălaj și Bihor.
Drumul expres Turda – Tureni
Un alt proiect de interes în zona Clujului este drumul expres Turda – Tureni, programat pentru finalizare tot în 2025. Acest drum de 5 kilometri, conectat la Autostrada A3, va scoate traficul greu din orașul Turda, fluidizând circulația în zonă și oferind o legătură rapidă către rețeaua națională de autostrăzi. Termenul inițial de finalizare era februarie 2025, dar veștile sunt că ne prinde vara cu șantierul.
Proiecte naționale de autostrăzi în 2025
Pe lângă proiectele din Transilvania, alte sectoare importante ale rețelei naționale sunt programate pentru finalizare:
•A0 Centura Capitalei – peste 40 de kilometri,
•Sibiu – Pitești, secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești (30 kilometri), cu termen de deschidere în 2025,
•A7 Ploiești – Siret:
•Buzău – Pietroasele și
•Focșani – Bacău (96 kilometri),
•Bacău – Pașcani (77 kilometri).
Până la finalul anului 2025, șoferii ar putea circula pe 320 de kilometri continuu de autostradă între Ploiești și Pașcani.
Drumuri expres la nivel național
În ceea ce privește drumurile expres, alături de Turda – Tureni, alte proiecte majore sunt programate pentru finalizare:
•Brăila – Galați (13 kilometri), parte a drumului expres DEx6 Focșani – Brăila – Galați,
•Ultimul segment din DEx12 Craiova – Pitești (13 kilometri), completând astfel cei 121 de kilometri ai acestui drum de mare viteză.
Perspective până în 2030
În prezent, România are 1.200 de kilometri de autostradă în exploatare. Alți 700 de kilometri se află în diverse stadii de execuție, cu termene de finalizare între 2024 și 2027. Mai mult, aproximativ 506 kilometri sunt în procedură de licitație. Conform estimărilor, până în 2030, rețeaua de autostrăzi din România s-ar putea apropia de 2.500 de kilometri.