AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Vin turcii! Sorin Grindeanu semnează contractul pentru construcția celor două viaducte de pe A3

Autor  admin   în       3 saptãmâni în urmã     661 Vizualizări.  

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, va semna, miercuri, la Cluj-Napoca, cu Ozaltin (Turcia), contractul de aproape un miliard de lei pentru construcția celor două viaducte de pe lotul Nădășelu – Zimbor al Autostrăzii Transilvania scoase din contractul cu UMB. Oferta constructorului turc Ozaltin, singura depusă, a fost declarată conformă.

Este vorba realizarea viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică fără de care lotul Nădășelu – Zimbor (30 kilometri) nu poate fi deschis circulației nici în 2025.

994, 7 milioane

de lei (fără TVA) este valoarea contractului pentru realizarea celor două viaducte.

27

luni reprezintă perioada derulării contractului (9 luni de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor).

Comunicatul directorului general al CNAIR

„Am desemnat câștigătorul contractului pentru construcția celor două viaducte de pe secțiunea Nădășelu -Mihăiești a Autostrăzii Transilvania (A3)! Contractul pentru devierea traseului între km 10+009– km 12+000 și km 21+406– km 24+890 a fost atribuit Asocierii OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L.

Cu o valoare de 994,7 milioane de lei (fără TVA), contractul finanțat prin PNRR are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor).

Antreprenorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu – Mihăiești care constau în:
  • construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km. fundat pe piloți forați de diametru mare;
  • un viaduct cu lungimea de aproximativ 2 kilometri care să depășească în aval traseul DN1F și cursului pârâului Topa Mică”, a transmis, pe 28 martie 2024, directorul general Cristian Pistol.

Lotul Nădășelu – Zimbor (30 km.), care include cele două viaducte, este la stadiul de 72% execuție și are termen nou de finalizare iunie 2026. Lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12 km.) este la 42% și are termen prelungit pentru 28 decembrie 2026. Ambele loturi sunt finanțate prin PNRR.

Pentru lotul Poarta Sălajului – Nușfalău (41 km.), cu tunelul Meseș, CNAIR a prelungit  cu o lună, până pe 28 iunie 2024, termenul pentru desemnarea câștigătorului.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.