AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Undă verde pentru „lotul chinuit” de pe A3. Lucrările pot începe din 15 martie. Un constructor din România va edifica acest lot
Constructorul Nurol (Turcia) a renunțat la procesul deschis la Curtea de Apel București pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania (A3).
Din acest motiv, a dispărut ultimul potențial obstacol din calea execuției acestui lot de pe A3, iar lucrările pot începe din 15 martie, așa cum au anunțat la începutul anului cei din conducerea CNAIR. Acesta este primul contract de autostradă câștigat de constructorul bucureștean Construcții Erbașu.
„Ia act de renunțarea petentei la judecata plângerii formulate”, se arată pe site-ul portal-just.ro.
Astfel, constructorul din Turcia a renunțat la judecată înainte de termenul oficial anunțat de șeful CNAIR pentru demararea lucrărilor pe acest contract, 15 martie.
Pe data de 15 martie vor începe lucrările pentru proiectarea și execuția secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș a Autostrăzii Transilvania (A3), informa în 15 ianuarie 2024, Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
884,123
milioane de lei (fără TVA) este valoarea contractului pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș; de la momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție).
26,35
kilometri este lungimea totală a lotului abandonat de compania americană Bechtel odată cu rezilierea contractului în 2013.
Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș are 26,35 de kilometri și include viaductul de 1,8 kilometri de la Suplacu de Barcău (peste un lac de acumulare, foto jos) aproape finalizat de Bechtel.
„Lotul chinuit”, denumirea primită de secțiunea de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș. Lucrările la acest lot au început în urmă cu aproape 20 de ani!
Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilierea contractului cu compania americană Bechtel, în anul 2013.
Ce a spus Asociația Pro Infrastructură despre acest lot
„Nu știm sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneți voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani și trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel și Corsan-Corviam) și trei licitații (lansate în mai 2014, august 2017 și decembrie 2020). Urmează a… patra! Speram că a treia oară-i cu noroc, dar nu a fost să fie.
Povestea transilvăneană (de groază) a acestui segment de 26,35 km este similară cu a vecinului său de la vest. Viaductul de 1,8 km lungime executat de Bechtel pe lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău face parte din acest lot care a fost lăsat în voia sorții la 60-70% stadiu fizic când s-a reziliat contractul în 2013.
CNAIR a lansat licitația pentru finalizarea lucrărilor în 27 aprilie 2014 (acum 8 ani, ați citit bine), în 2015 s-a semnat cu asocierea spaniolă Corsan-Corviam, dar în 2016 s-a reziliat din cauza mobilizării insuficiente a constructorului. În 23 august 2017 s-a pornit o nouă licitație, însă după doi ani și jumătate de tergiversări, amânări, contestații și reevaluări, în ianuarie 2020 CNAIR o anulează deoarece antreprenorul desemnat câștigător are probleme financiare în țara de origine”, declarau în octombrie 2022, cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Cine este Erbașu SA, care a câștigat contractul pentru această secțiune de autostradă
Compania a fost înființată în București, în anul 1990, ca business de familie, având inițial 20 de angajați. După 33 de ani de la înființare, Erbașu are peste 1.800 de persoane în echipă, fiind una dintre cele mai importante companii de construcții cu capital 100% autohton din România.