AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Un nou termen pentru desemnarea câștigătorului celui mai dificil lot de pe A3. Este pentru a cincea oară

Autor  admin   în       5 luni în urmã     2527 Vizualizări.  

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prelungit cu o lună, până pe 28 iunie 2024, termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului pentru ,,lotul Meseș”, licitația pentru secțiunea Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km.) fiind cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție.

Sfârșitul lunii iunie este un termen estimat, fiind posibilă, atât o nouă prelungire, dar și o devansare, potrivit economedia.ro. Contractul pentru secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău care include și tunelul Meseș de aproape 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.

Vineri, 31 mai 2024, era termenul anterior, estimat după contestația WeBuild la Curtea de Apel București împotriva deciziei CNSC, soluție favorabilă Makyol.

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cu tunel de aproape 3 kilometri la Meseș, a fost lansată în urmă cu mai bine de un an, pe 10 februarie 2023, iar în august au fost depuse 7 oferte.

Cinci dintre cei 7 ofertanți (lideri de asociere) sunt turci

1. Ofertant unic : IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş.;

2. Ofertant unic : WEBUILD SPA – MILANO;

3. Ofertant unic : MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI;

4. Asociere : SC SA & PE CONSTRUCT SRL (Lider), Euro-Asfalt, SPEDITION UMB, TEHNOSTRADE S.R.L.;

5. Asociere : MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Leader), OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.;

6. Asociere: Tekfen Insaat ve Tesisat A.S. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.) (Leader), DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.;

7. Asociere : Nurol Insaat ve Ticaret A.S. (Leader),DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş.

CNAIR a prelungit până acum termenul pentru desemnarea câștigătoarei licitației de patru ori: prima dată pentru 29 februarie, apoi pentru 29 martie; a treia oară pentru 29 aprilie, apoi 29 mai. Între timp, Webuild a atacat în instanță decizia CNSC favorabilă constructorului turc Makyol. Magistrații Curții de Apel București au judecat, vineri, 10 mai, contestația împotriva deciziei CNSC favorabilă constructorului Makyol (Turcia). Însă la data judecării de la CAB, pe 10 mai, constructorul italian WeBuild a anunțat că își retrage contestația. Acum, CNAIR a prelungit, pentru a cincea oară, desemnarea câștigătoarei licitației pentru data de 28 iunie.

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii cu profil de autostradă. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

41

de kilometri este lungimea secțiunii de autostradă Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău.

Poarta Sălajului – Nușfalău este singura secțiune necontractată de pe A3. Cu o lungime de 41 de kilometri (2,7 kilometri fiind lungimea tunelului Meseș) și o valoare de aproximativ 7,5 miliarde de lei (fără TVA), acesta este cel mai mare contract de infrastructura rutieră pe care CNAIR l-a lansat în licitație.

CNAIR urmează să desemneze câștigătoarea licitației pentru execuția viaductelor de la Topa Mică și Nădășelu. Există o singură ofertă depusă de constructorul turc Ozaltin.

78

de luni, adică șase ani și jumătate, reprezintă durata de proiectare și execuție prevăzută pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău; 18 luni perioada de proiectare, 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor.

8.847.104.999

de lei este valoarea maximă a contractului care include și construcția unui tunel rutier la profil de autostradă pe sub Meseș pe două sensuri.

Te-ar putea interesa și acest articol:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. CNAIR va anunța la sfârșitul lunii firma care va construi cel mai dificil și mai scump lot de pe A3. Sunt 7 oferte

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.