AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Un lot scos din PNRR a fost transferat în Programul Transporturi. Secretar de stat: „Șantierele vor continua într-un ritm foarte bun”

Autor  admin   în       1 saptãmânã în urmã  

Tronsonul Nădășelu – Poarta Sălajului de pe Autostrada Transilvania, scos anterior din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), va fi transferat în Programul Transporturi, a anunțat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma. Acesta a precizat că peste 300 de milioane de lei vor intra în conturile constructorilor săptămâna aceasta.

„Autostrada Transilvania Zalău–Cluj merge înainte! Constructorii vor primi peste 300 de milioane de lei, fonduri care vor asigura continuarea lucrărilor într-un ritm susținut. La Ministerul Transporturilor nu abandonăm niciun proiect important pentru România!

După decizia de scoatere din PNRR a tronsonului Poarta Sălajului – Nădășelu, am depus un efort comun, alături de premierul Ilie Bolojan și miniștrii Ciprian Șerban, Dragoș Pîslaru și Alexandru Nazare, pentru a găsi soluția care să garanteze continuarea investiției. Am reușit!

Tronsonul de autostradă va fi transferat pe Programul Transporturi (fondurile europene de coeziune), ceea ce înseamnă finanțare sigură și lucrări fără întreruperi”, a transmis oficialul de la Transporturi.

Potrivit lui Horațiu Cosma, ministerul Finanțelor a validat deja plata facturilor pentru lucrările executate, iar peste 300 de milioane de lei vor intra în conturile constructorilor în cursul acestei săptămâni.

„Astfel, șantierele vor continua într-un ritm foarte bun, iar sălăjenii vor circula din 2026 pe 42 de kilometri noi de autostradă care vor lega Zalăul de Cluj-Napoca și, mai departe, de întreaga țară. Tot în 2026 vom circula pe Autostrada Transilvania de la Nușfalău până la Oradea și mai departe în toată Europa, transformând după mulți ani de așteptare un vis în realitate!”, a mai transmis Horațiu Cosma.

Loturile Nădășelu – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului de pe Autostrada A3 Transilvania au o lungime totală de 42 de kilometri și sunt construite de constructorul român Spedition UMB, în timp ce turcii de la Ozaltin construiesc viaductele scoase din contractul cu UMB.

Pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12,2 km), Spedition UMB este la un stadiu fizic de 90%, astfel că deschiderea circulației se va face în prima parte a anului viitor, după finalizarea Nodului Românași. Acest contract a fost semnat în iunie 2020, cu ordin de începere în mai 2021.

Pe lotul Nădășelu – Zimbor (25 km), stadiul este mai avansat, însă nu poate fi deschis circulației nici în 2025 din cauza întârzierilor la viaductele de la Nădășelu și Topa Mică, unde constructor este firma turcă Ozaltin.

Aceste loturi erau finanțate din PNRR și aveau termen-limită conform jaloanelor august 2026, însă acest termen limită va fi ratat, așadar ele au fost excluse din PNRR.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.