AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Ultimul sector necontractat de pe A3, care include și tunelul pe sub Vf. Meseș, are de astăzi constructor desemnat!
O asociere condusă de compania Makyol (Turcia) a câștigat licitația pentru construcția celui mai scump lot de autostradă din România, lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA. Turcii au câștigat în ultima perioadă contracte de infrastructură mare pe bandă rulantă.
Constructorul român UMB pierde din nou un mare contract de infrastructură; sunt așteptate, totuși, contestații, ținând cont de valoarea acestui lot de autostradă. Evaluarea licitației a durat mai bine de un an, mai precis din februarie 2023, marcând zece amânări succesive.
DECLARAȚIE
„Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA)”.
Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, 1 noiembrie 2024
Makyol este al doilea cel mai puterni constructor de autostrăzi și drumuri rapide din România după grupul UMB. Compania lucrează pe toate cele 4 loturi ale secțiunii A13 Sibiu – Făgăraș, iar în asociere cu Nurol pe lotul 3 Spătaru – Buzău al A7 Autostrada Moldovei. Pe lângă lucrările de infrastructură rutieră, Makyol lucrează în asociere cu Alsim Alarko pentru prima secțiune a Metroului M6 Gara de Nord – Otopeni.
În competiția pentru „lotul Meseș” mai erau băcăuanii de la UMB ai „regelui asfaltului” Dorin Umbrărescu și italienii de la WeBuild. Românii de la UMB au pierdut astfel în fața turcilor Makyol. Acesta este al doilea mare contract pierdut de băcăuani în ultimii 3-4 ani, după Lotul 1 de pe Drumul Expres Craiova – Pitești.
1. MAKYOL -> +/- 6,626 miliarde RON fără TVA
2. WEBUILD -> +/- 6,838 miliarde RON fără TVA
3. UMB -> +/- 7,479 miliarde RON fără TVA.
Un tunel strategic pentru coridoarele europene
Lotul Meseș, care leagă Poarta Sălajului de Nușfalău, include tunelul Meseș, lung de 2,8 km și prevăzut cu două galerii, cu o viteză de proiectare de 120 km/h. Contractul reprezintă cel mai mare proiect rutier licitat în România până în prezent și este crucial pentru conectarea regiunii pe coridoarele europene de transport.
Sursa foto: Cristian Pistol/Facebook