AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Tunelul din inima Transilvaniei. Grindeanu: „Vom semna cel mai mare contract din istoria Ministerului Transporturilor”

Autor  admin   în       8 luni în urmã     1115 Vizualizări.  

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de pe Autostrada Transilvania, care include și tunelul Meseș, va fi semnat „probabil în perioada următoare”, a transmis, de la Parlament, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

41

de kilometri este lungimea secțiunii de autostradă Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău.

Este singurul lot necontractat de pe A3, alături de viaductele Topa Mică și Nădășelu. Cu o lungime de 41 de kilometri (2,7 kilometri lungimea tunelului Meseș) și o valoare de aproximativ 7,5 miliarde de lei (fără TVA), acesta este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră pe care CNAIR l-a lansat în licitație.

Semnarea contractului ar fi posibilă în această primăvară doar dacă nu vor fi contestații, lucru puțin probabil având în vedere concurența puternică. Sunt șapte oferte depuse, iar CNAIR menține termenul de 29 martie pentru desemnarea câștigătorului.

DECLARAȚIE

„În perioada următoare, probabil vom semna cel mai mare contract din istoria Ministerului Transporturilor, undeva la 7,5 miliarde de lei (fără TVA – n.r.). E vorba de Poarta Sălajului – Nușfalău, pe Autostrada Transilvaniei, istoric, cel mai mare contract pe care îl vom semna, care va avea nevoie de resurse umane și resurse materiale. De asemenea, contractelele pentru capetele montane din A 8 vor avea contractele semnate în perioada următoare”.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, 20 martie 2024

Pe 23 ianuarie 2024, CNAIR a finalizat evaluarea ofertelor tehnice și a stabilit pentru asta termenul de 29  februarie, termen prelungit recent cu încă o lună (până în 29 martie).

78

de luni, adică șase ani și jumătate, reprezintă durata de proiectare și execuție prevăzută pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău; 18 luni perioada de proiectare, 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor.

 8.847.104.999

de lei este valoarea maximă a contractului care include și construcția unui tunel rutier la profil de autostradă pe sub Meseș pe două sensuri.

Cinci dintre cei 7 ofertanți (lideri de asociere) sunt turci

1. Ofertant unic : IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş.

  • IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Lider);
  • TERRA SILVA (Subcontractant);
  • PHOTOVOLTAIC SYSTEMS SRL (Subcontractant);
  • ELEKTRA INVEST (Subcontractant);
  • ECKON CEI (Subcontractant);
  • MUZEUL JUDETEAN SATU MARE (Subcontractant);
  • PIROTEHNIC OSB (Subcontractant);
  • EPC – CONSULTANTA DE MEDIU (Subcontractant)
  1. Ofertant unic : WEBUILD SPA – MILANO
  • WEBUILD SPA – MILANO (Lider);
  • S.I.Te. INSTALATII S.R.L. (Subcontractant);
  • Construction & Pipeline Services (Subcontractant);
  • ELEKTRA INVEST (Subcontractant);
  • LINIAL ELECTRIC S.R.L. (Subcontractant);
  • TERRA SILVA (Subcontractant);
  • GEOSTUD (Subcontractant);
  • PIROTEHNIC OSB (Subcontractant);
  • MUZEUL JUDETEAN SATU MARE (Subcontractant);
  • S.C TOP RMR CONSTRUCT S.R.L (Subcontractant);
  • METRANS ENGINEERING (Subcontractant);
  • AQUACON PROIECT (Subcontractant);
  • Krenic SRL (Subcontractant);
  • ECKON CEI (Subcontractant).
  1. Ofertant unic : MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI
  • MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Lider);
  • GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI ANONIM SIRKETI (Tert);
  • SIXENSE SOLUTIONS S.R.L. (Subcontractant);
  • Muzeul Olteniei Craiova (Subcontractant);
  • PHOTOVOLTAIC SYSTEMS SRL (Subcontractant);
  • TERRA SILVA (Subcontractant);
  • Mocanu si Asociatii S.P.R.L. (Subcontractant);
  • DANAVI (Subcontractant);
  • GEOSTUD (Subcontractant);
  • ECKON CEI (Subcontractant);
  • ELEKTRA INVEST (Subcontractant);
  • YUKSEL PROJE A.S. (Tert și subcontractant).
  1. Asociere : SC SA & PE CONSTRUCT SRL (Lider), Euro-Asfalt, SPEDITION UMB, TEHNOSTRADE S.R.L.
  • SC SA & PE CONSTRUCT SRL (Lider);
  • Euro-Asfalt (Ofertant);
  • SPEDITION UMB (Ofertant);
  • ELEKTRA INVEST (Subcontractant);
  • TEHNOSTRADE S.R.L. (Ofertant);
  • GREEN COLLECTIVE S.R.L. (Subcontractant);
  • Muzeul Olteniei Craiova (Subcontractant);
  • PIROTEHNIC OSB (Subcontractant):
  • ECKON CEI (Subcontractant);
  • CIS GAZ (Subcontractant)
  1. Asociere : MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Leader), OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.
  • MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Lider);
  • Mega Mühendislik Müşavirlik A.Ş. (Terț și subcontractant);
  • OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Ofertant);
  • ECKON CEI (Subcontractant);
  • ELEKTRA INVEST (Subcontractant);
  • EPC – CONSULTANTA DE MEDIU (Subcontractant);
  • GENERAL SURVEY CORPORATION (Subcontractant);
  • Muzeul Olteniei Craiova (Subcontractant);
  • PIROTEHNIC OSB (Subcontractant);
  • PROSPECT TECHNICAL STUDIES (Subcontractant);
  • TERRA SILVA (Subcontractant);
  • MICROCIP ELECTRONICS (Subcontractant);
  • VISIO CONSTRUCTION WORKS (Subcontractant).
  1. Asociere : Tekfen Insaat ve Tesisat A.S. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.) (Leader),DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.
  • Tekfen Insaat ve Tesisat A.S. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.) (Ofertant);
  • GEOSTUD (Subcontractant);
  • ARTERA PROIECT (Subcontractant);
  • ELEKTRA INVEST (Subcontractant);
  • ECKON CEI (Subcontractant);
  • DRUM INSERV (Subcontractant);
  • STRACO HOLDING (Subcontractant);
  • MUZEUL JUDETEAN SATU MARE (Subcontractant);
  • SIXENSE SOLUTIONS S.R.L. (Subcontractant);
  • DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Ofertant);
  • Tekfen Mühendislik Anonim Şirketi (Subcontractant);
  • CONSITRANS (Subcontractant);
  • PIROTEHNIC OSB (Subcontractant).
  1. Asociere : Nurol Insaat ve Ticaret A.S. (Leader),DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş.
  • Nurol Insaat ve Ticaret A.S. (Lider);
  • Muzeul Judetean de Istorie si Arta Zalau (Subcontractant);
  • DANAVI (Subcontractant);
  • DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Ofertant);
  • SIXENSE SOLUTIONS S.R.L. (Subcontractant);
  • ELEKTRA INVEST (Subcontractant);
  • EPC – CONSULTANTA DE MEDIU (Subcontractant);
  • ECKON CEI (Subcontractant).

Prețul este cel mai important factor de evaluare a ofertei:

  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE PODURI – 4%;
  • Prețul ofertei – 55%;
  • Algoritm de calcul: Punctajul se acorda astfel: a) Pentru cel mai scazut dintre preturi se acorda punctajul
  • Metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane în corelare cu specificul și complexitatea activităților – 15%;
  • Perioada de garanție a lucrărilor – 9%;
  • Experiența deținută de MANAGERUL DE PROIECT – 6%;
  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE TUNELURI – 7%;
  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE DRUMURI – 4%.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.