AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Trei oferte depuse pentru realizarea unui important nod rutier pe A3. 10 luni și 83 de milioane de lei pentru construcția lui

Autor  admin   în       5 luni în urmã     1022 Vizualizări.  

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit trei oferte la licitația pentru construcția nodului rutier de la Românași (județul Sălaj) de pe Autostrada Transilvania (A3). Acesta va asigura descărcarea traficului de pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului, construit de UMB; una dintre companiile omului de afaceri Dorinel Umbrărescu. 

Anunțul a fost făcut, luni, 3 iunie, de către directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

71,37

de milioane de lei (fără TVA) este valoarea acestui contract.

 

10

luni este durata maximă în care trebuie construit nodul rutier de la Românași.

Contractul pentru nodul rutier de la Românași are o valoare cuprinsă între 71 și 83 de milioane lei, iar durata execuției este de 10 luni (3 luni proiectare și 7 luni execuție).

Citește și acest articol despre un alt nod rutier care va fi construit pe Autostrada Transilvania:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Pe A3 va fi construit un nod rutier nou

Anunțul directorului general al CNAIR despre construcția nodului rutier de la Românași (Sălaj)

„Au fost depuse astăzi trei oferte pentru construcția Nodului Rutier Românași amplasat pe sectorul Poarta Sălajului – Nușfalău al Autostrăzii Transilvania (A3)”, a anunțat pe pagina proprie de Facebook Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

Cele trei oferte provin de la:

  • Asocierea SC DRUM INSERV SRL – INFRA EXPERT AD (România / Bulgaria);
  • Asocierea SC GP SAGEATA PROD SRL – S.C SYLC CON TRANS SRL (România);
  • Asocierea S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. (România).

Contractul prevede proiectarea și execuția acestui nod rutier în termen de 10 luni (trei luni proiectare și șapte luni execuție) la o valoare de maximum 71,37 de milioane de lei (fără TVA).

„După ce va fi construit, Nodul Rutier Românași va asigura descărcarea traficului rutier de pe subsecțiunea Zimbor – Poarta Sălajului a Autostrăzii Transilvania (A3) până la finalizarea subsecțiunii Poarta Sălajului – Zalău”, a explicat Cristian Pistol.

Nodul rutier de la Românași. Foto: CNAIR

Amenajarea nodului rutier de la Românași va asigura accesul comunităților locale învecinate la Autostrada A3, dată fiind proximitatea față de această comună. Conexiunea dintre Autostrada A 3 și DN 1 F, respectiv DJ 108 A, va avea un impact pozitiv asupra traficului.

A3 Zimbor – Poarta Sălajului, termen de finalizare prelungit până în iunie 2026

Noul termen de finalizare a acestui lot din Autostrada Transilvania este vara anului 2026, conform celor mai recente date de pe harta interactivă a CESTRIN. Anterior acestei prelungiri, lucrările ar fi trebuit finalizate anul viitor.

Ce se întâmplă cu lotul de 41 de kilometri care include și tunelul Meseș

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat recent că a prelungit până în 28 iunie 2024 termenul pentru evaluarea ofertelor pe lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km) de pe Autostrada Transilvania (A3).

Media9 a scris despre asta, iar articolul este mai jos:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Un nou termen pentru desemnarea câștigătorului celui mai dificil lot de pe A3. Este pentru a cincea oară

 

8,8

miliarde de lei este valoarea maximă preconizată pentru construcția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de 41 de kilometri.

Contractul pentru lotul cu tunelul Meseș are o valoare maximă de 8,8 miliarde lei, cel mai mare proiect lansat în licitație până acum.

78

de luni, adică șase ani și jumătate, este durata de proiectare și execuție prevăzută pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău; 18 luni perioada de proiectare, 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor.

„Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Spre comparație, Lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cel mai greu contract semnat, are o durată de 68 de luni, 18 proiectare și 50 execuție. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km). Valoare estimată este de 7,48 miliarde lei fără TVA, iar finanțare va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile”, a transmis, în 2023, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

DECLARAȚIE

„Acest nod va asigura conexiunea cu DN 1F, precum și cu Drumul Expres Românași – Jibou, drum ce va fi executat de CJ Sălaj în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Construcția nodului rutier de la Românași va fi finalizată până la încheierea investiției pentru tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului, al Autostrăzii Transilvania, preconizată de către constructor pentru sfârșitul anului 2024”.

Dinu Iancu – Sălăjanu, președintele CJ Sălaj, decembrie 2023

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.