AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Semnarea celui mai mare contract de infrastructură rutieră din România, care include tunelul Meseș

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) urmează să semneze cel mai mare contract de autostradă din România, pentru tronsonul Poarta Sălajului – Nușfalău (41 km) din Autostrada Transilvania (A3), care include și Tunelul Meseș, cel mai lung tunel de autostradă din țară.
Asocierea turcă Makyol – Ozaltin este așteptată să aducă documentele necesare pentru semnarea contractului, după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestațiile depuse de constructorii rivali.
Licitație contestată, dar cu deznodământ favorabil semnării
Deși contractul poate fi semnat legal după decizia CNSC, constructorul italian WeBuild a depus recurs la Curtea de Apel București, după ce a fost descalificat în favoarea turcilor. Acesta solicită anularea raportului procedurii de atribuire.
Cu o valoare de 6,62 miliarde de lei (fără TVA), contractul acoperă 18 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție, având termen final de finalizare în 78 de luni.
Tunelul Meseș și alte lucrări majore
Pe traseul acestui tronson vor fi construite:
• Tunelul Meseș – 2,89 km, format din două galerii unidirecționale, totalizând 5,78 km;
• 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime cumulată de 13 km.
Finalizarea acestui tronson va elimina ultimul segment necontractat al Autostrăzii Transilvania, aducând România mai aproape de o infrastructură rutieră modernizată.