AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Promisiunea lui Grindeanu: constructori pentru cele 3 loturi rămase din A3 anul acesta. Când vom circula direct Târgu Mureș-Vama Borș
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că Autostrada Transilvania va avea, până în ultima parte a acestui an, constructori desemnați pe toate cele trei loturi rămase de executat între Cluj și Vama Borș II, conform g4media.ro.
Sorin Grindeanu susține că licitațiile sunt în diferite faze de depunere a ofertelor sau de evaluare și e doar o problemă de timp până când vor fi semnate contracte de execuție.
DECLARAȚIE
„Pe Autostrada Transilvania sper ca în săptămânile viitoare toate cele trei porțiuni, care în acest moment sunt blocate, să intre pe un făgaș normal și să aibă constructor desemnat, să aibă un orizont de timp pentru execuția acestei lucrări. Vrem să rezolvăm această problemă, fie că vorbim de Tunelul Meseș, fie că vorbim de sectorul Suplacu – Chiribiș care s-a desuspendat, fie că vorbim de lotul Chiribiș – Biharia”.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor
41
de kilometri este lungimea celui mai mare contract derulat de CNAIR, care cuprinde și tunelul pe sub Meseș.
Un contract uriaș, de aproape 1,5 miliarde de euro
Pe Autostrada Transilvania se licitează și cel mai mare contract derulat în istoria Companiei Naționale de Drumuri. Traseul de 41 de kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, care cuprinde și tunelul pe sub Meseș, are o valoare de aproximativ un miliard și jumătate de euro.
Potrivit sursei citate, pentru acest lot s-a făcut o licitație cu precalificare, în care, dintre competitorii interesați, erau selectate șase firme și doar la acestea le erau evaluate ofertele. Din cauza multitudinii de contestații depuse, CNAIR a renunțat la această variantă și va merge pe soluția clasică.
Ministrul Sorin Grindeanu a mai afirmat că, după finalizarea termenului de depunere a ofertelor, va fi evaluat fiecare dosar în parte și apoi va fi anunțat un câștigător.
30
de kilometri din Autostrada Transilvania vor fi dați în folosință până la sfârșitul acestui an.
„Cea mai mare licitație pe care o organizează CNAIR în toată istoria lui este cea legată de lotul care cuprinde și Tunelul Meseș, care va avea, eu sper undeva până la sfârșitul lui iunie, termenul de depunere a ofertelor. Apoi se va intra în perioada de evaluare și de desemnare a câștigătorului”, a mai susținut ministrul Transporturilor.
În 2023 se preconizează că vor mai fi dați în folosință încă 30 de kilometri din Autostrada Transilvania, odată cu finalizarea loturilor Nușfalău – Suplacu de Barcău, respectiv Ogra – Câmpia Turzii.
În paralel – a mai declarat Sorin Grindeanu – se lucrează între Nădășelu și Poarta Sălajului, unde termenul de finalizare a lucrărilor a fost prelungit până în 2025.
„Sper ca anul acesta să poată fi dată în circulație, se lucrează foarte bine pe tronsonul Chețani – Câmpia Turzii, însemnând o devansare față de termenul asumat de către constructor și în acest moment, cu cele trei loturi de care aminteam, se închide toată discuția vizavi de celebra Autostradă Transilvania, care împlinește 20 de ani de când primii au vrut să o facă”, a declarat Grindeanu.
Dacă lucrurile ar evolua normal, în 2028 ar trebui să se circule neîntrerupt pe Autostrada Transilvania pe traseul Târgu Mureș, Cluj, Zalău, Oradea, Vama Borș.
Față de proiectul inițial, lansat în 2003, nu se mai vorbește nimic de porțiunea dintre Târgu Mureș și Brașov. O parte din acest traseu, cuprinsă între Făgăraș și Brașov, va fi totuși realizată, fiind inclusă în A13, Sibiu – Brașov.