AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Prelungiri la prelungiri la prelungiri. Cel mai dificil lot de pe A3 va fi disputat în instanță
Constructorul italian WeBuild a atacat la Curtea de Apel București decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) favorabilă constructorului turc Makyol pentru construcția tronsonului din Autostrada Transilvania ce include și tunelul Meseș. Este vorba despre lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cel mai mare contract de autostradă din România, de 8,8 miliarde de lei.
We Build a atacat decizia CNSC la începutul acestei luni, iar soluționarea este așteptată pe 10 mai. Asta după ce, pe 15 martie, CNSC a admis contestația Makyol, prin care constructorul turc a cerut anularea unei solicitări de clarificări a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Captură portal.just.ro
Totodată, CNSC respinsese ca inadmisibilă cererea de intervenție a WeBuild, conform economica.net.
În august 2023, șapte oferte au fost depuse pentru construcția sectorului din Autostrada Transilvania care cuprinde și tunelul Meseș.
Foto ilustrație: tunel rutier.
CNAIR a finalizat în 23 ianuarie 2024 etapa de evaluare tehnică a ofertelor depuse la licitația pentru construcția a 41 de kilometri din Autostrada Transilvania (A3), inclusiv tunelul Meseș. CNAIR a prelungit termenul pentru desemnarea câștigătoarei licitației de trei ori: prima dată pentru 29 februarie, apoi pentru 29 martie; a treia oară pentru 29 aprilie. Între timp, Webuild a atacat în instanță decizia CNSC favorabilă constructorului turc Makyol.
41
de kilometri este lungimea secțiunii de autostradă Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău.
Este singurul lot necontractat de pe A3, alături de viaductele Topa Mică și Nădășelu. Cu o lungime de 41 de kilometri (2,7 kilometri lungimea tunelului Meseș) și o valoare de aproximativ 7,5 miliarde de lei (fără TVA), acesta este cel mai mare contract de infrastructura rutieră pe care CNAIR l-a lansat în licitație.
DECLARAȚIE
„În perioada următoare, probabil vom semna cel mai mare contract din istoria Ministerului Transporturilor, undeva la 7,5 miliarde de lei (fără TVA – n.r.). E vorba de Poarta Sălajului – Nușfalău, pe Autostrada Transilvaniei, istoric, cel mai mare contract pe care îl vom semna, care va avea nevoie de resurse umane și resurse materiale. De asemenea, contractelele pentru capetele montane din A 8 vor avea contractele semnate în perioada următoare”.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, 20 martie 2024
78
de luni, adică șase ani și jumătate, reprezintă durata de proiectare și execuție prevăzută pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău; 18 luni perioada de proiectare, 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor.
8.847.104.999
de lei este valoarea maximă a contractului care include și construcția unui tunel rutier la profil de autostradă pe sub Meseș pe două sensuri.
Cinci dintre cei 7 ofertanți (lideri de asociere) sunt turci
1. Ofertant unic : IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş.;
2. Ofertant unic : WEBUILD SPA – MILANO;
3. Ofertant unic : MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI;
4. Asociere : SC SA & PE CONSTRUCT SRL (Lider), Euro-Asfalt, SPEDITION UMB, TEHNOSTRADE S.R.L.;
5. Asociere : MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Leader), OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.;
6. Asociere: Tekfen Insaat ve Tesisat A.S. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.) (Leader),DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.;
7. Asociere : Nurol Insaat ve Ticaret A.S. (Leader),DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş.