AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Peste 300 de muncitori mobilizați pe lotul care include două mari viaducte. Progresul înregistrat până acum. GALERIE FOTO

Autor  admin   în       1 saptãmânã în urmã  

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că lucrările de deviere a traseului de pe secțiunea Nădășelu – Mihăiești au ajuns la un stadiu de 15%. Pe acest lot, constructorul turc Ozaltin va realiza două viaducte, la Nădășelu și Topa Mică. 
Potrivit CNAIR, peste 300 de muncitori și 85 de utilaje lucrează pe acest șantier.

Anunțul CNAIR

„Lucrările din acest contract constau în construcția a două viaducte, astfel:
– un viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare
– un viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN1F și cursului pârâului Topa Mică
Termenul contractual de finalizare a lucrărilor este trimestrul IV al anului 2026.
Asocierea de constructori turco – români este mobilizată în teren cu 310 muncitori și 85 de utilaje și execută în prezent următoarele tipuri de lucrări:
– Forare armare betonare piloți;
– Cofrare elevație;
– Armare cofrare riglă;
– Cofrare betonare radier;
– Cofrare betonare elevație;
– Demolare cap piloți;
– Săpătură în debleu”, au transmis reprezentanții CNAIR.

Instabilitate și alunecări de teren

Conform expertizelor tehnice, pe traseul tronsonul Nădășelu – Mihăiești au apărut alunecări de teren, la sfîrșitul lunii martie 2021, între km 10+800 – km 11+300 și km 22+800 – km 23+600. Fenomenele au evoluat rapid și au fost de mare amploare, atât ca dimensiuni, cât și ca volum de pământ deplasat, afectând versanți și suprafețe întinse. Specialiștii au recomandat devierea traseului spre aval, pentru a elimina săpăturile adânci care ar fi putut destabiliza și mai mult terenul. Practic, soluția tehnică presupune ocolirea zonelor cu risc și construirea unor viaducte lungi care să traverseze zonele problematice, se arată în autorizația de construcție.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-
Antreprenor: Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS – Ilgaz Insaat Ticaret AS – Visio Construction Works;
Durată contract: 27 de luni (9 luni proiectare, 12 luni execuție);
Valoare contract: 997 milioane de lei, fără TVA;
Sursă de finanțare: Programul Transport (PT).
Foto: CNAIR

Unii au fost interesați și de acest articol:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Peste 500 de muncitori și 300 de utilaje lucrează pe acest lot. În ritmul acesta, ar putea fi deschis circulației anul viitor. GALERIE FOTO

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.