AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Peste 300 de muncitori mobilizați pe lotul care include două mari viaducte. Progresul înregistrat până acum. GALERIE FOTO

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că lucrările de deviere a traseului de pe secțiunea Nădășelu – Mihăiești au ajuns la un stadiu de 15%. Pe acest lot, constructorul turc Ozaltin va realiza două viaducte, la Nădășelu și Topa Mică.
Potrivit CNAIR, peste 300 de muncitori și 85 de utilaje lucrează pe acest șantier.




Anunțul CNAIR
„Lucrările din acest contract constau în construcția a două viaducte, astfel:
– un viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare
– un viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN1F și cursului pârâului Topa Mică
Termenul contractual de finalizare a lucrărilor este trimestrul IV al anului 2026.
Asocierea de constructori turco – români este mobilizată în teren cu 310 muncitori și 85 de utilaje și execută în prezent următoarele tipuri de lucrări:
– Forare armare betonare piloți;
– Cofrare elevație;
– Armare cofrare riglă;
– Cofrare betonare radier;
– Cofrare betonare elevație;
– Demolare cap piloți;
– Săpătură în debleu”, au transmis reprezentanții CNAIR.
Instabilitate și alunecări de teren
Conform expertizelor tehnice, pe traseul tronsonul Nădășelu – Mihăiești au apărut alunecări de teren, la sfîrșitul lunii martie 2021, între km 10+800 – km 11+300 și km 22+800 – km 23+600. Fenomenele au evoluat rapid și au fost de mare amploare, atât ca dimensiuni, cât și ca volum de pământ deplasat, afectând versanți și suprafețe întinse. Specialiștii au recomandat devierea traseului spre aval, pentru a elimina săpăturile adânci care ar fi putut destabiliza și mai mult terenul. Practic, soluția tehnică presupune ocolirea zonelor cu risc și construirea unor viaducte lungi care să traverseze zonele problematice, se arată în autorizația de construcție.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-
Antreprenor: Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS – Ilgaz Insaat Ticaret AS – Visio Construction Works;
Durată contract: 27 de luni (9 luni proiectare, 12 luni execuție);
Valoare contract: 997 milioane de lei, fără TVA;
Sursă de finanțare: Programul Transport (PT).
Foto: CNAIR