AUTOSTRADA TRANSILVANIA: Ordinul de începere emis pentru cel mai scump segment al autostrăzii
Pe 16 septembrie 2025, a intrat în proiectare tronsonului „Poarta Sălajului – Nușfalău” din cadrul Autostrăzii Transilvania, considerat cel mai complex și costisitor segment al întregului proiect.
Valoarea investiției și elemente de construcție
- Cost estimat: Aproximativ 7 miliarde de lei, ceea ce îl transformă în cel mai scump contract de infrastructură rutieră din istoria României.
- Aspecte esențiale ale tronsonului:
- Tunelul Meseș, cu lungimea de aproape 3 kilometri, reprezintă o “lucrare de referință” în infrastructura națională.
- Construcția include peste 7 km de poduri și viaducte, esențiale pentru traversarea reliefului dificil.
- Sunt prevăzute lucrări ample de consolidare a versanților într-o zonă cu istoric de alunecări de teren.
- Companie constructor: Contractul dintre CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) și asocierea turcă Makyol-Ozaltin se va ocupa de proiectare și execuție.
- Alte componente tehnice: Incluse sunt 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de aproximativ 13 km.
Durata și obiective
- Perioada de proiectare: 18 luni.
- Durata execuției: Maximum 5 ani, pentru finalizarea completă a lucrărilor.
Scopul este de a completa Autostrada Transilvania pe întregul traseu, asigurând o conexiune rutieră modernă și rapidă între Oradea, Zalău, Cluj, Târgu Mureș și restul României și Europei.











