AUTOSTRADA TRANSILVANIA. O singură ofertă pentru realizarea celor 2 viaducte de pe A3. CNAIR evaluează până cel târziu în aprilie

Autor  admin   în       8 luni în urmã     884 Vizualizări.  

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va finaliza până în luna aprilie evaluarea ofertei depuse de turcii de Ozaltin la licitația pentru construcția viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania. Cele două viaducte au fost scoase din contractul cu UMB de pe A3. 

„Termenul estimat pentru finalizarea etapei de evalure este martie, cel târziu aprilie”, au spus reprezentanții CNAIR, citați de economica.net. Pe 5 martie a fost finalizată etapa de evaluare tehnică, în prezent procedura fiind în etapa de evaluare financiară, potrivit datelor din SEAP.

O singură ofertă depusă: Ozaltin (Turcia)

O singură ofertă a fost depusă până la termenul limită din 9 ianuarie 2024, la licitația pentru viaductele de 3,2 kilometri scoase din contractul UMB pentru tronsonul Nădășelu – Mihăiești din Autostrada Transilvania (A3). Oferta provine de la asocierea condusă de turcii de la Ozaltin, aceiași care au câștigat și contractul pentru tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12).

„Asocierea de constructori români și turci OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L a depus astăzi singura ofertă pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădășelu – Mihăiești (Autostrada Transilvania)”, a informat atunci Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

Ce presupun lucrările la cele două viaducte

CNAIR a lansat la începutul lunii august 2023 licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădășelu – Mihăiești a Autostrăzii Transilvania (A3).

Devierea traseului acestui sector de autostradă se face în conformitate cu recomandările din cadrul expertizei tehnice, au precizat reprezentanții CNAIR.

Lucrările aferente zonei cuprinse între km. 10+009 și km. 12+000 presupun devierea traseului spre aval, prin construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km, fundat pe piloți forați de diametru mare, neafectând în niciun fel versantul care prezintă alunecări.

1,11

miliarde de lei, fără TVA, reprezintă valoarea estimată a contractului pentru realizarea celor două viaducte.

În ceea ce priveste zona cuprinsă între km. 21+406 și km. 24+890, traseul autostrăzii se va devia în zona km. 21+406 prin construirea unui viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km, conducând la depășirea în aval a traseului DN1F, precum și a cursului pârâului Topa Mică, ajungând pe malul stâng al acestuia într-o zonă relativ plană.

27

de luni este durata contractului (9 luni proiectare + 18 luni execuție).

Racordarea la traseul existent se va realiza în zona km 24+890 al traseului inițial.

Durata contractului este de 27 de luni, din care nouă luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor.

Valoarea estimată a contractului este de 1,11 miliarde de lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.