AUTOSTRADA TRANSILVANIA. O altă contestație a fost depusă la CNSC privind licitația pentru lotul Meseș. Celelalte sunt în analiză de 2 luni

Autor  admin   în       2 luni în urmã  

Constructorul italian WeBuild a depus o nouă contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) privind Lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă din România.

Prima contestație a WeBuild la CNSC pe acest lot este încă în analiză, de două luni, la fel și cea a constructorului Mapa. Câștigătorii acestui lot au fost desemnați turcii de la Makyol, dar contractul nu poate fi semnat până când nu sunt rezolvate contestațiile celorlalți constructori, potrivit economedia.ro.

În cealaltă contestație depusă la CNSC după desemnarea câștigătorului, WeBuild a reclamat că n-a primit accesul la tot dosarul de achiziție publică și a solicitat anularea comunicării câștigătorului.

Media9 a scris despre asta, iar articolul este mai jos:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. CNAIR nu poate semna cu constructorul desemnat pentru execuția celui mai scump lot de pe A3: un alt competitor a depus o contestație

În cea de-a doua contestație, WeBuild arată că, după data de 17 ianuarie 2025, când a primit acces la dosar, a constatat că oferta Makyol are un preț neobișnuit de scăzut, iar CNAIR ar fi trebuit să ceară clarificări, conform sursei citate.

WeBuild a depus și anul trecut, înainte de desemnarea câștigătorului, o contestație în care indica aceeași problemă, dar a retras-o ulterior după ce pierdut la Curtea de Apel București. Totuși, acum, că pe 17 ianuarie, a primit acces la dosarul de achiziție, își poate completa contestația inițială cu mai multe date.

De subliniat că și turcii de la Mapa, constructorul lotului 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, au depus contestație la CNSC la contractul câștigat de Makyol.

Contestațiile WeBuild și Mapa sunt în analiza Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor de două luni, dar cazul este complex, iar între timp a fost și perioada sărbătorilor.

8,8

miliarde de lei reprezintă valoarea maximă a contractului pe această secțiune.

Lotul Meseș de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție. Acesta este ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3). Contractul pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de aproape 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.

78

de luni reprezintă durata maximă în care trebuie finalizate lucrările pe acest lot.

Potrivit contractului construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).

  • Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km;
  • 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 2,7 kilometri la Meseș a fost lansată pe 9 februarie 2023, iar la finalul lui august 2023 au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a semnat contractul pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din proiectul PNRR cu UMB). Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz) a început lucrările la Boița pe lotul 2 Boița – Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești.

CNAIR a desemnat asocierea Makyol – Ozaltin (Turcia) câștigătoare a contractului pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău pentru o ofertă de 6,62 miliarde lei, acesta fiind cel mai mare contract licitat până acum. Turcii au câștigat în ultima perioadă pe bandă rulantă contracte de infrastructură mare.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.