AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Mobilizare susținută pe șantierul Zimbor – Poarta Sălajului, la temperaturi de peste 30 grade C. „Pe dealurile ălea, dacă mai insistă puțin băieții, dau de cărbuni😅”. GALERIE FOTO & VIDEO
„Super filmare și coloana sonoră la fel! Deci n-au abandonat A3 cum zic unii. UMB în forță pe toate șantierele din țară. Cinste, UMB!”, a comentat unul dintre privitori.
„Sunt curios ce înălțime maximă au pilonii de la Viaductul Valea Fânațelor. Minutul 08:00”, s-a interesat Antoniu.
„N-aș ști exact, dar peste 30 de metri”, i-a răspuns autorul filmării.
„Salut, Man. Mulțumesc mult pentru filmare. Să sperăm că în 4 săptămâni termină cu dealul de la Zimbor. Sănătate!”, a completat Ștefan, un alt urmăritor.
„Salut, Ștefan! Mai au exploziile de făcut, asta cred că îi ține un pic în loc”, i-a transmis autorul filmării, Cristian Marius Man.
„În 4 săptămâni? Nu cred că e posibil. Până la sfârșitul anului aș fi mulțumit dacă: ajung cu viaductele la nivel de hidroizolație, ajung la linia roșie pe acele 3-4 porțiuni între viaducte (că văd că au terminat cu piloții forați) și ajung la 80-90% cu dealul de la Zimbor. Coroborat cu o asfaltare (măcar balast + un strat) pe tronsonul Zimbor – Nădășelu (măcar 70% din el) ar fi un an … hai să zicem la limita acceptabilului (pentru noi, cei din zonă). Per total: un 80-90% pe tronsonul Zimbor – Nădășelu, respectiv 70-80% pe tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului”, i-a răspuns un alt împătimit al lucrărilor de pe A3.
„Mulțumim Cristi! Pe dealurile ălea, dacă mai insistă puțin băieții, dau de cărbune😅. Oricum, pare genul de clisă pe care dacă au picat doi stropi de ploaie, acolo rămâi cu mașina. Dificil teren”, a transmis Daniel Socea.
Foto & VIDEO: Cristian Marius Man
Pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 kilometri), stadiul fizic al lucrărilor în luna mai 2024 (ultimele date oferite de CNAIR cu progresele înregistrate pe A3 au fost pentru această lună – n.r.) a fost de 42,35%, cu 0,95% mai mult decât în luna precedentă (41,40%). Trebuie subliniat că lucrările pe aceste subsecțiuni sunt finanțate prin PNRR, iar constructorul UMB a cerut extensia termenului până la finalul anului 2026 – n.r.).
Subsecțiunea Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km.)
Antreprenor: Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL;
Valoare contract: 836,9 milioane lei fără TVA;
Sursa de finanțare: Fonduri europene nerambursabile;
Stadiul fizic luna mai 2024: 42,35 %;
Termen: decembrie 2026 (extensie cerută de constructor).
Subsecțiunile Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 kilometri) și Nădășelu – Zimbor (30 de kilometri) din Autostrada Transilvania au același constructor – UMB – și sunt cuprinse în PNRR. Cele două secțiuni sunt singurele contracte în lucru cu finanțare prin PNRR pe Autostrada Transilvania.
Citește și acest articol:
Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi pe luna mai. Surpriză mare: UMB nu e pe podium! Progresele de pe Autostrada Transilvania
42, 35%
este stadiul fizic de execuție pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului.
Acest lucru se vede din filmarea realizată de Cristian Marius Man în 5 iulie pe acest lot. Profesor de engleză în Zalău, Cristian Man este unul dintre pasionații de infrastructură care publică frecvent evoluția marilor proiecte de infrastructură rutieră, în special de pe AutostradaTransilvania.
Imaginile surprinse de Cristian Marius Man într-o zi caniculară arată complexitatea lucrărilor. Pe cei 12 kilometri ai subsecțiunii, sunt adevărate lucrări de artă la Dealul Sântămărie, traversarea peste pârâul Horșu, viaductul de la Valea Fânațelor (aici unii dintre piloții forați au o înălțime de 30 de metri) și Dealul Zimbor. Sunt mobilizați sute de muncitori și zeci de utilaje.
Filmarea sa a avut numeroase feedback-uri din partea privitorilor și pasionaților de lucrări de infrastructură.