Autostrada Transilvania. Lotul care include tunelul Meseș n-are constructor nici după un an și jumătate de la licitație
Tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, care include și tunelul Meseș, n-are constructor desemnat nici măcar la un an și jumătate de la lansarea licitației pentru proiectare și execuție. Tunelul Meseș (județul Sălaj) este cea mai grea secțiune a Autostrăzii Transilvania.
Cel mai lung tunel rutier din România
Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău are o lungime de aproximativ 41 km și o valoare de 4,5 miliarde lei a fost scos la licitație în noiembrie 2020, dar la ultimul termen, 30 aprilie, CNAIR nu a reușit să finalizeze evaluarea constructorilor care merg mai departe în procedura de licitație restrânsă, conform site-ului economedia.ro.
Conform sursei citate, este cel mai dificil lot al Autostrăzii Transilvania Cluj – Oradea, Tunelul Meseș având lungimea 2,9 km. Cel mai lung tunel rutier din România are un cost estimat de un miliard lei, preț care s-ar putea să nu acopere valoarea reală pentru un asemenea proiect complex.
Costuri mult mai ridicate
De exemplu, la licitația reluată pentru autostrada cu ecoducte Lugoj – Deva, CNAIR a majorat costul lucrărilor cu aproape un miliard de lei de la 1,5 la 2,5 miliarde lei pentru 9 kilometri de autostradă, din care 2 km cu tuneluri, galerie dublă.
- Valoarea estimată a contractului este de aproximativ 800.000.000 de euro (fără TVA), iar durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție a lucrărilor.
- Tronsonul de autostradă va avea o lungime de 41 de kilometri, cu numeroase lucrări de artă:
- Viaducte, poduri și pasaje pe și peste autostrada – în numar de 65 de bucăți, în lungime totală de aproximativ 13 km;
- Tunelul Meseș cu două galerii – în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens.
În februarie 2021, 12 constructori și asocieri (inclusiv din China) au depus oferte și se aștepta ca pe 25 octombrie 2021 CNAIR să finalizeze evaluarea candidaților care merg mai departe. Nici la 30 aprilie 2022, ultimul termen publicat oficial în SEAP, CNAIR nu a reușit să treacă de această etapă, cu atât mai mult să desemneze câștigătorul licitației.
Citește tot articolul, AICI.
Sursa Foto: Cătălin Drulă/Facebook