AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Lotul „blestemat” de pe A3 are constructor: CNSC a respins contestațiile Precon și Nurol

Autor  admin   în       1 year în urmã     21595 Vizualizări.  

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins contestațiile constructorilor Precon și Nurol pentru execuția lucrărilor pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș din A3, ceea ce permite, conform legii, semnarea contractului cu Erbașu.

Lotul de 26,5 de kilometri care include și viaductul Suplacu de Barcău (1,8 kilometri) ar urma să fie primul contract de autostradă al constructorului Erbașu.

Potrivit economedia.ro, CNSC a luat această decizie luni, 6 noiembrie, după o analiză de două luni.

Conform sursei citate, după decizia CNSC, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ar trebui să solicite actele companiei Erbașu, indiferent dacă unul dintre constructori sau ambii vor ataca decizia la Curtea de Apel București.

CONTEXT

Antreprenorul Construcții Erbașu SA fusese desemnat câștigător, pe 5 septembrie, pentru realizarea secțiunii cu o lungime de 26,5 kilometri care cuprinde și un viaduct de 1,8 kilometri (foto jos).

Pe 5 septembrie 2023, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța pe contul său de Facebook că a fost semnat contractul pentru realizarea acestui lot. Oficialul de la Transporturi trăgea nădejdea ca licitația să nu aibă contestatari. Iată anunțul din urmă cu 2 luni:
„Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat!
După semnarea contractului constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km).
Contractul (finanțat prin Fonduri Nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.
Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
Secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat”, a transmis atunci oficialul de la Transporturi.
Însă licitația a fost contestată de către constructorii Precon și Nurol chiar în ultima zi a termenului legal de depunere a contestațiilor. După 2 luni de analiză, CNSC a respins cele două contestații.

884,12

de milioane de lei (fără TVA) este valoarea contractului pentru execuția acestei secțiuni de autostradă. Proiectul va trebui finalizat în 24 de luni.

„Lotul chinuit”, denumirea primită de secțiunea de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș. Lucrările la acest lot au început în urmă cu aproape 20 de ani!

Lucrările la acest lot au fost începute de Bechtel și abandonate de compania americană după rezilierea contractului, în anul 2013.

„Nu știm sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneți voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani și trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel și Corsan-Corviam) și trei licitații (lansate în mai 2014, august 2017 și decembrie 2020). Urmează a… patra! Speram că a treia oară-i cu noroc, dar nu a fost să fie.

Povestea transilvăneană (de groază) a acestui segment de 26,35 km este similară cu a vecinului său de la vest. Viaductul de 1,8 km lungime executat de Bechtel pe lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău face parte din acest lot care a fost lăsat în voia sorții la 60-70% stadiu fizic când s-a reziliat contractul în 2013.

CNAIR a lansat licitația pentru finalizarea lucrărilor în 27 aprilie 2014 (acum 8 ani, ați citit bine), în 2015 s-a semnat cu asocierea spaniolă Corsan-Corviam, dar în 2016 s-a reziliat din cauza mobilizării insuficiente a constructorului. În 23 august 2017 s-a pornit o nouă licitație, însă după doi ani și jumătate de tergiversări, amânări, contestații și reevaluări, în ianuarie 2020 CNAIR o anulează deoarece antreprenorul desemnat câștigător are probleme financiare în țara de origine”, declarau în octombrie 2022, cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Cine este Erbașu SA, care a câștigat contractul pentru această secțiune de autostradă

Compania a fost înființată în București, în anul 1990, ca business de familie, având inițial 20 de angajați. După 33 de ani de la înființare, Erbașu are peste 1.800 de persoane în echipă, fiind una dintre cele mai importante companii de construcții cu capital 100% autohton din România.

Din portofoliul de lucrări finalizate pot fi enumerate: stadionul Steaua, stadionul Rapid, sala polivalentă Oradea, bazinul Olimpic de înot și polo Dinamo, hipodromul Ploiești, circuitul turistic Floreasca-Tei, lucrări de reabilitare termică a peste 1.000 de blocuri de locuințe din mai multe orașe ale țării, hotelul ibis Styles Bucharest Erbas, ansambluri rezidențiale, spitale, clinici medicale, grădinițe, școli, stații de epurare, rețele de apă și canal, modernizări de drumuri publice precum și de rețele termice la nivelul întregii țări.

About