AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Licitația pentru tronsonul Nușfalău – Poarta Sălajului poate continua. Lucrări de 4,4 miliarde de lei
Curtea de Apel București a respins apelul Strabag (Austria) la decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) din iulie, potrivit economedia.ro.
Practic, prin această soluție, a fost admisă o plângere a italienilor de la Astaldi privind candidatura Strabag la licitația pentru lotul Nușfalău – Poarta Sălajului (AUTOSTRADA TRANSILVANIA).
Este vorba de un lot de 41 de kilometri care include tunelul Meseș (cu o lungime de aproape 3 kilometri). Practic, prin decizia de astăzi a instanței, Strabag ar putea rămâne în afara licitației de 4,4 miliarde lei pe care CNAIR a început-o încă din 2020. Decizia Curții de Apel București a venit vineri, 5 august, la primul termen stabilit, situație care nu este foarte des întâlnită în dosarele de achiziții publice.
4,4
miliarde de lei reprezintă valoarea contractului pentru acest lot de autostradă.
La sfârșitul lunii mai, după un an și jumătate de la lansarea licitației, CNAIR a reușit să desemneze șase constructori care au rămas în cursa pentru contractul de 4,4 miliarde lei, dar Astaldi a contestat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) candidatura Strabag, constructor unde oligarhul rus Oleg Deripaska a avut acțiuni (la care a renunțat în primăvară – n.r.).
CNSC a admis parțial contestația italienilor de la Astaldi, dar pe 28 iulie, Strabag a depus apel la decizia CNSC, iar Curtea de Apel a stabilit primul termen pe 5 august.
Cine a mai rămas în cursă
Șase constructori din Austria, Italia și Turcia au rămas în cursa pentru lotul de Autostradă Poarta Sălajului – Nușfalău, secțiune a Autostrăzii Transilvania care include și Tunelul din Pasul Meseș, cel mai lung tunel care va fi construit pe un drum de mare viteză din România. Antreprenorii sunt Mapa-Cengiz, Strabag-Acciona, Pizzarotti, Astaldi, Tefken (Turcia) și REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ (Turcia).
2,89
de kilometri va avea Tunelul Meseș cu două benzi de circulație pe sens.
Conform sursei citate, câștigătorul acestui contract va avea la dispoziție maximum 12 luni pentru proiectare și de 36 luni pentru execuția lucrărilor.