AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Licitația pentru cele două viaducte de pe A3 a fost suspendată

Autor  admin   în       9 luni în urmã     7727 Vizualizări.  

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a suspendat licitația pentru cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania, viaducte scoase din contractul inițial cu UMB.

Licitația de aproximativ un miliard de lei pentru viaductele de 3,2 kilometri a fost suspendată, scrie economedia.ro, deși luni, 25 septembrie ar fi trebuit să se anunțe oferta/ofertele depuse.

Contractele cu UMB pentru loturile Nădășelu – Zimbor – Poarta Sălajului (42 km.) sunt finanțate prin PNRR, noul termen de execuție este 2025, dar fără cele două viaducte lotul Nădășelu – Zimbor de 30 de kilometri nu poate fi recepționat. 

Pe 5 august a fost publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) licitația pentru devierea Autostrăzii Transilvania și execuția viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (jud. Cluj).

27

de luni este durata lucrărilor (9 proiectare și 18 execuție)

Aceste lucrări suplimentare au fost scoase de CNAIR din contractul cu UMB. Cele două viaducte de pe lotul Nădășelu – Zimbor (30 km) au o lungime totală de 3,2 km, iar valoarea estimată este cuprinsă între 1,1 și 1,3 miliarde lei. Durata lucrărilor este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).

Constructorii au cerut, printre altele, prelungirea perioadei pentru depunerea ofertelor cu 30 de zile. Citește ce au mai solicitat constructorii aici.

Finanțare prin PNRR

Autostrada de la Nădășelu la Zimbor este prima dintre autostrăzile din România ce primesc finanțare prin Planul Național de Redresare și reziliență (PNRR).

În afară de cei 30 de kilometri de la Nădășelu la Zimbor, UMB mai are contractată și porțiunea de 12 kilometri de la Zimbor la Poarta Sălajului, în total fiind 42 de kilometri care sunt incluși la finanțare prin PNRR.

A3 Nădășelu – Zimbor:

Sector: SECȚIUNEA 3A și SECȚIUNEA 3B, SUBSECȚIUNEA 3A2: NĂDĂȘELU – MIHĂIEȘTI și 3B1: MIHĂEȘTI – ZIMBOR;

Lungime: 30.06 km

Antreprenor: Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Electromontaj

Valoare: 1.39 mld lei (fără TVA) / 9.6 mil euro per km

Contract semnat: 22 septembrie 2020

Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție (termen contractual extins între timp)

Data finalizării: Q4 2024

A3 Zimbor – Poarta Sălajului

Sector: SUBSECTIUNEA 3B2: ZIMBOR – POARTA SĂLAJULUI

Lungime: 12,24 km

Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade

Valoare: 680,40 mil lei (fără TVA) / 11,5 mil euro per km

Contract semnat: 1 iulie 2020.

Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție (termen contractual extins între timp)

Data finalizării: Q2 2025.

Ai mai jos harta cu autostrăzile din România (proiecte, realizări):

Unii au fost interesați și de acest articol:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Două viaducte cu o lungime totală de 3,2 kilometri vor fi construite pe unul din cele mai dificile loturi de pe A3

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.