AUTOSTRADA TRANSILVANIA. La un an de la lansarea licitației, cel mai dificil lot de pe A3, cu tunel de 3 km. și 65 de viaducte, ajunge la CNSC

Autor  admin   în       9 luni în urmã     1049 Vizualizări.  

Constructorul Makyol (Turcia), unul dintre cei șapte ofertanți ai contractului pentru lotul Poarta Sălajului – Zimbor – Nușfalău al Autostrăzii Transilvania  contestă la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) o solicitare a CNAIR privind oferta financiară. 

Pe 23 ianuarie 2024, CNAIR a finalizat evaluarea ofertelor tehnice urmând ca până la finalul lunii februarie (conform termenelor din SEAP, dar care pot fi prelungite) să termine evaluarea financiară.

Conform economedia.ro, pe 26 ianuarie, în etapa de evaluare financiară, CNAIR a transmis o solicitare către Makyol pentru a justifica prețurile din oferta declarată admisibilă. Potrivit sursei citate, din contestație se poate înțelege că oferta Makyol ar putea fi semnificativ sub estimarea CNAIR, situație care obligă autoritatea contractantă să ceară explicații suplimentare așa cum a fost și cazul altor contracte.

 8.847.104.999

de lei, fără TVA, este valoarea maximă a contractului care include și construcția unui tunel rutier la profil de autostradă pe sub Meseș pe două sensuri.

Este vorba de contractul „Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău”, care are o valoare maximă la  8.847.104.999 de lei, fără TVA.

78

de luni reprezintă durata contractului (din care 18 luni perioada de proiectare, 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor).

Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,8 km). Valoarea estimată este cuprinsă între 7,48 miliarde de lei și 8.847.104.999 lei fără TVA (valoare maximă), iar finanțarea va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău cu tunel de 2,8 kilometri la Meseș a fost lansată în urmă cu un an, pe 10 februarie 2023, iar în august au fost depuse 7 oferte. 

Cinci dintre cei 7 ofertanți (lideri de asociere), inclusiv câștigătorul, sunt turci:

  1. Ofertant unic : IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş.

IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Lider)

TERRA SILVA (Subcontractant)

PHOTOVOLTAIC SYSTEMS SRL (Subcontractant)

ELEKTRA INVEST (Subcontractant)

ECKON CEI (Subcontractant)

MUZEUL JUDETEAN SATU MARE (Subcontractant)

PIROTEHNIC OSB (Subcontractant)

EPC – CONSULTANTA DE MEDIU (Subcontractant)

  1. Ofertant unic : WEBUILD SPA – MILANO

WEBUILD SPA – MILANO (Lider)

S.I.Te. INSTALATII S.R.L. (Subcontractant)

Construction & Pipeline Services (Subcontractant)

ELEKTRA INVEST (Subcontractant)

LINIAL ELECTRIC S.R.L. (Subcontractant)

TERRA SILVA (Subcontractant)

GEOSTUD (Subcontractant)

PIROTEHNIC OSB (Subcontractant)

MUZEUL JUDETEAN SATU MARE (Subcontractant)

S.C TOP RMR CONSTRUCT S.R.L (Subcontractant)

METRANS ENGINEERING (Subcontractant)

AQUACON PROIECT (Subcontractant)

Krenic SRL (Subcontractant)

ECKON CEI (Subcontractant)

  1. Ofertant unic : MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI

MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Lider)

GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI ANONIM SIRKETI (Tert)

SIXENSE SOLUTIONS S.R.L. (Subcontractant)

Muzeul Olteniei Craiova (Subcontractant)

PHOTOVOLTAIC SYSTEMS SRL (Subcontractant)

TERRA SILVA (Subcontractant)

Mocanu si Asociatii S.P.R.L. (Subcontractant)

DANAVI (Subcontractant)

GEOSTUD (Subcontractant)

ECKON CEI (Subcontractant)

ELEKTRA INVEST (Subcontractant)

YUKSEL PROJE A.S. (Tert și subcontractant)

  1. Asociere : SC SA & PE CONSTRUCT SRL (Lider), Euro-Asfalt, SPEDITION UMB, TEHNOSTRADE S.R.L.

SC SA & PE CONSTRUCT SRL (Lider)

Euro-Asfalt (Ofertant)

SPEDITION UMB (Ofertant)

ELEKTRA INVEST (Subcontractant)

TEHNOSTRADE S.R.L. (Ofertant)

GREEN COLLECTIVE S.R.L. (Subcontractant)

Muzeul Olteniei Craiova (Subcontractant)

PIROTEHNIC OSB (Subcontractant)

ECKON CEI (Subcontractant)

CIS GAZ (Subcontractant)

  1. Asociere : MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Leader), OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.

MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Lider)

Mega Mühendislik Müşavirlik A.Ş. (Terț și subcontractant)

OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Ofertant)

ECKON CEI (Subcontractant)

ELEKTRA INVEST (Subcontractant)

EPC – CONSULTANTA DE MEDIU (Subcontractant)

GENERAL SURVEY CORPORATION (Subcontractant)

Muzeul Olteniei Craiova (Subcontractant)

PIROTEHNIC OSB (Subcontractant)

PROSPECT TECHNICAL STUDIES (Subcontractant)

TERRA SILVA (Subcontractant)

MICROCIP ELECTRONICS (Subcontractant)

VISIO CONSTRUCTION WORKS (Subcontractant)

  1. Asociere : Tekfen Insaat ve Tesisat A.S. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.) (Leader),DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.

Tekfen Insaat ve Tesisat A.S. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.) (Ofertant)

GEOSTUD (Subcontractant)

ARTERA PROIECT (Subcontractant)

ELEKTRA INVEST (Subcontractant)

ECKON CEI (Subcontractant)

DRUM INSERV (Subcontractant)

STRACO HOLDING (Subcontractant)

MUZEUL JUDETEAN SATU MARE (Subcontractant)

SIXENSE SOLUTIONS S.R.L. (Subcontractant)

DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Ofertant)

Tekfen Mühendislik Anonim Şirketi (Subcontractant)

CONSITRANS (Subcontractant)

PIROTEHNIC OSB (Subcontractant)

  1. Asociere : Nurol Insaat ve Ticaret A.S. (Leader),DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş.

Nurol Insaat ve Ticaret A.S. (Lider)

Muzeul Judetean de Istorie si Arta Zalau (Subcontractant)

DANAVI (Subcontractant)

DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Ofertant)

SIXENSE SOLUTIONS S.R.L. (Subcontractant)

ELEKTRA INVEST (Subcontractant)

EPC – CONSULTANTA DE MEDIU (Subcontractant)

ECKON CEI (Subcontractant).

Prețul este cel mai important factor de evaluare a ofertei:

  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE PODURI – 4%;
  • Prețul ofertei – 55%;
  • Algoritm de calcul: Punctajul se acorda astfel: a) Pentru cel mai scazut dintre preturi se acorda punctajul
  • Metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane în corelare cu specificul și complexitatea activităților – 15%;
  • Perioada de garanție a lucrărilor – 9%;
  • Experiența deținută de MANAGERUL DE PROIECT – 6%;
  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE TUNELURI – 7%;
  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE DRUMURI – 4%.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.