AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Greu cu lotul ăsta! CNAIR a prelungit termenul pentru evaluarea ofertelor la contractul pentru secțiunea de 41 km., ce cuprinde și tunelul pe sub Meseș

Autor  admin   în       1 year în urmã     23633 Vizualizări.  

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prelungit până în 29 decembrie 2023 termenul limită pentru evaluarea ofertelor la contractul pentru lotul Poarta Sălajului – Nușfalău, de pe Autostrada Transilvania (A3). Este cel mai complex și mai mare contract pentru un lot de autostradă scos la licitație până acum de CNAIR.

Vorbim despre lotul de 41 de kilometri care cuprinde și tunelul de sub Meseș (județul Sălaj) de aproape 3 kilometri.

CNAIR desemnase constructorul după mai multe luni de amânare. La sfârșitul lunii august 2023, șapte constructori din România, Bosnia și Herțegovina, Italia și Turcia au depus oferte la contractul de peste 7 miliarde de lei, iar termenul inițial pentru desemnarea câștigătorului a fost 20 noiembrie.

Media9 a scris despre acest subiect aici:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Cei 7 constructori temerari care sunt gata să facă tunelul pe sub Meseș

Însă oficialii CNAIR au decis să prelungească termenul limită pentru evaluarea ofertelor pentru acest lot până în 29 decembrie 2023. Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate.

Pentru acest lot, UMB s-a asociat din nou cu EuroAsfalt, constructorul din Bosnia și Herțegovina, asociere care va lucra și pe A1 Lugoj – Deva (constructorul EuroAsfalt răspunde criteriului de experiență la tuneluri).

Spre comparație, lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cel mai greu contract semnat de CNAIR, are potrivit economedia.ro o durată de 68 de luni, 18 proiectare și 50 execuție.

Imagine ilustrativă. Tunelul pe sub vârful Meseș va avea două galerii. 

Anunțul șefului CNAIR

„7 operatori economici s-au înscris pentru a câștiga contractul pentru proiectarea și execuția celor 41 km dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, inclusiv Tunelul Meseș:

  • Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina);
  • WEBUILD SPA – MILANO (Italia);
  • IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia);
  • Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia);
  • MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia);
  • Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Turcia);
  • Asocierea TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia).

Contractul pentru construcția celor 41 km (din care 2,8 km de tunel) are o perioadă de implementare de 78 de luni (18 luni pentru etapa de proiectare și 60 de luni pentru etapa de execuție a lucrărilor). Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km). Valoare estimată este de 7,48 miliarde lei fără TVA, iar finanțare va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile”, a transmis, pe 28 august, șeful CNAIR Cristian Pistol.

2,89

kilometri este lungimea tunelului pe sub vârful Meseș (județul Sălaj); tunelul va avea două galerii.

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

UMB Spedition și Tehnostrade sunt companii deținute de omul de afaceri din Bacău Dorinel Umbrărescu. UMB are lucrări în toată țara și este cel mai important constructor român de autostrăzi din România. Loturi din Autostrada Transilvania sunt construite de UMB.

WeBuild (fostă Astaldi) este o companie italiană care a lucrat pe șantierele din România. Și-a depus oferta pentru autostrada Sibiu – Făgăraș.

Companiile Makyol, Mapa și Nurol din Turcia au, de asemenea, lucrări deschise pe șantierele de autostrăzi și drumuri expres în România.

7,48 miliarde

de lei fără TVA este valoarea estimată a acestei lucrări, iar finanțarea va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 kilometri) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 kilometri).

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.