AUTOSTRADA TRANSILVANIA. E gata! CNAIR poate semna contractul pentru execuția celui mai scump lot de autostradă din România. Instanța a respins și ultima contestație

Autor  admin   în       2 luni în urmã  

Compania Națională de Administrarea a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) poate semna contractul pentru lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania cu turcii de la Makyol, după ce Curtea de Apel București a respins o contestație a constructorului italian WeBuild. Este cel mai scump lot de autostradă din România, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA.

WeBuild depusese două contestații la CNSC pentru lotul Meseș. În prima contestație, din noiembrie, constructorul italian a reclamat că n-a primit accesul la tot dosarul de achiziție publică și a solicitat anularea comunicării câștigătorului. În cea de-a doua contestație, WeBuild arăta că, după data de 17 ianuarie 2025, când a primit acces la dosar, a constatat că oferta Makyol are un preț neobișnuit de scăzut, iar CNAIR ar fi trebuit să ceară clarificări, potrivit economedia.ro.

În același timp, Mapa respingea declararea ofertei ca neconfomă, recunoaștea că a avut o eroare de redactare în ceea ce privește calculul structurii rutiere, dar că ar fi fost și calcule diferite în programul CESTRIN – Centrul de Studii Tehnice al CNAIR, conform sursei citate. Valoarea cauțiunii din contestație este de 400.000 de euro. În plus, Mapa susținea că a depus contestația în termen, nu calculat de la data transmiterii notificării, 31.10.2024, ci 4.11.2024, data notificării în SEAP.

Drept urmare, CNAIR poate semna acum contractul cu turcii de la Makyol.

Lotul Meseș de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție. Acesta este ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3). Contractul pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.

Potrivit contractului construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).

  • tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km;
  • 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 3 kilometri la Meseș a fost lansată pe 9 februarie 2023, iar la finalul lui august 2023 au fost depuse 7 oferte.

CNAIR a desemnat asocierea Makyol – Ozaltin (Turcia) câștigătoare a contractului pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km, din care aproape 3 km tuneluri) pentru o ofertă de 6,62 miliarde lei, acesta fiind cel mai mare contract licitat până acum.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.