AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Două viaducte cu o lungime totală de 3,2 kilometri vor fi construite pe unul din cele mai dificile loturi de pe A3

Autor  admin   în       11 luni în urmã     2134 Vizualizări.  

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat pe site-ul propriu că lansează licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădășelu – Mihăiești a Autostrăzii Transilvania (A3).

Lucrările din zonele cu probleme de la Nădășelu și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania au fost scoase din contractul încheiat cu grupul UMB și relicitate. În aceste zone, au avut loc alunecări masive de teren în septembrie 2021 (video jos).

VIDEO: API

1.114.273.701,00

de lei (fără TVA) reprezintă valoarea totală a lucrărilor de pe secțiunea Nădășelu – Mihăiești. 

Valoarea lucrărilor ce includ două viaducte de 3,2 kilometri este de 1.114.273.701,00 de lei fără TVA, iar data limită pentru primirea ofertelor este 25 septembrie 2023. 

Durata contractului este de 27 de luni, din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor.

Foto: CNAIR

Anunțul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere:

„CNAIR lansează licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădășelu – Mihăiești a Autostrăzii Transilvania.
🟠 Joi, 03.08.2023, CNAIR a transmis spre publicare în JOUE (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene) anunțul de participare aferent contractului de achiziție publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor de deviere a traseului situate între km. 10+009 – km. 12+000 și km. 21+406 – km. 24+890, aferente autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj-Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km. 8+700 – km. 25+500).
🟠 Devierea traseului acestui sector de autostradă se face în conformitate cu recomandările din cadrul expertizei tehnice.
🟠 Lucrările aferente zonei cuprinse între km. 10+009 și km. 12+000 presupun devierea traseului spre aval, prin construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km., fundat pe piloți forați de diametru mare, neafectând în niciun fel versantul care prezintă alunecări.
🟠 În ceea ce priveste zona cuprinsă între km. 21+406 și km. 24+890, traseul autostrăzii se va devia în zona km. 21+406 prin construirea unui viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km., conducând la depășirea în aval a traseului DN1F, precum și a cursului pârâului Topa Mică, ajungând pe malul stâng al acestuia într-o zonă relativ plană.
Racordarea la traseul existent se va realiza în zona km. 24+890 al traseului inițial.
🟠 Data limită pentru primirea ofertelor este 25.09.2023.
🟠 Durata contractului este de 27 de luni, din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor.
🟠 Valoarea estimată a contractului este de 1,114,273,701 de lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
🟠 Licitația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție va fi vizibilă în SEAP ulterior publicării anunțului de participare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene”, au transmis reprezentanții CNAIR.

Finanțare prin PNRR

Autostrada de la Nădășelu la Zimbor este prima dintre autostrăzile din România ce primesc finanțare prin Planul Național de Redresare și reziliență (PNRR).

În afară de cei 30 de kilometri de la Nădășelu la Zimbor, UMB mai are contractată și porțiunea de 12 km de la Zimbor la Poarta Sălajului, în total cei 42 de kilometri care sunt incluși la finanțare prin PNRR.

A3 Nădășelu – Zimbor:

Sector: SECȚIUNEA 3A și SECȚIUNEA 3B, SUBSECȚIUNEA 3A2: NĂDĂȘELU – MIHĂIEȘTI și 3B1: MIHĂEȘTI – ZIMBOR;

Lungime: 30.06 km

Antreprenor: Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Electromontaj

Valoare: 1.39 mld lei (fără TVA) / 9.6 mil euro per km

Contract semnat: 22 septembrie 2020

Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție (termen contractual extins între timp)

Data finalizării: Q4 2024

A3 Zimbor – Poarta Sălajului

Sector: SUBSECTIUNEA 3B2: ZIMBOR – POARTA SĂLAJULUI

Lungime: 12,24 km

Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade

Valoare: 680,40 mil lei (fără TVA) / 11,5 mil euro per km

Contract semnat: 1 iulie 2020.

Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție (termen contractual extins între timp)

Data finalizării: Q2 2025.

Ai mai jos harta cu autostrăzile din România (proiecte, realizări):

Alții au fost interesați și de acest artcicol: AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Cum arată acum lucrările pe tronsonul Zimbor – Mihăești. O mare de grinzi înșiruite pe terasamente. FOTO & VIDEO

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.