AUTOSTRADA TRANSILVANIA. De anul acesta vom circula fără întreruperi de la Cluj la Târgu-Mureș. GALERIE FOTO
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a inspectat, miercuri, trei dintre șantierele de pe Autostrada Transilvania: Chețani- Câmpia Turzii (16 kilometri), secțiunile Nădășelu – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului (42 de kilometri) și Nușfalău- Suplacu de Barcău (13,55 kilometri).
Sorin Grindeanu a fost însoțit în vizita sa de către directorul CNAIR, Cristian Pistol, de fostul ministrul al Transporturilor Lucian Bode (PNL), de Alexandru Cordoș (PSD) și de reprezentanți ai constructorilor (Strabag & Geiger, UMB, Nurol).
Ce a spus ministrul Transporturilor despre stadiul lucrărilor pe secțiunea Chețani – Câmpia Turzii:
Despre lucrările pe loturile Nădășelu – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului:
Lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12 kilometri) a ajuns la un stadiu fizic de execuție de 29 % și ar putea fi deschis în a doua parte a anului viitor, condiționat de vreme dar și de eforturile constructorului UMB.
Pe lotul Nădășelu – Zimbor (30 de kilometri) stadiul fizic a ajuns la 59%.
Chiar dacă lotul de 12 kilometri Zimbor – Poarta Sălajului s-ar deschide anul viitor, el nu poate fi legat de niciun alt tronson în circulație de pe Autostrada Transilvania.
Lotul Zimbor – Poarta Sălajului are o lungime de 12 kilometri și este finanțat prin PNRR. Spre Cluj Napoca se va conecta cu lotul Nădășelu – Zimbor (30 kilometri), amânat pentru 2025 și cu licitație lansată pentru noul traseu care va avea două viaducte de 3,2 kilometri lungime.
Spre Oradea/Borș se va conecta cu lotul Poarta Sălajului – Nușfalău (care include tunelul Meseș), unde nici măcar nu sunt depuse oferte.
Constructorul pe aceste loturi este UMB, companie deținută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu.
Despre lucrările la secțiunea Nușfalău- Suplacu de Barcău:
Ce a transmis directorul CNAIR, Cristian Pistol
„Verificări pe șantierele UMB de pe Autostrada Transilvania! Mobilizarea în șantier a constructorului este bună și lucrările se desfășoară într-un ritm susținut. Stadiul fizic al lucrărilor pe cele două loturi de la Nădășelu la Zimbor a ajuns la aproximativ 59%, iar al celor de pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului este de 29,2%.
Dacă nu interveneau problemele cu alunecările de la Nădășelu și cele de la Topa Mică, care necesită construcția a două viaducte în lungime de 1,2 și 2 km, sunt sigur ca în 2024 se putea deschide circulația pe toți cei 42,3 km de la Nădășelu la Poarta Sălajului.
Sper ca licitația pe care am lansat-o la începutul acestei luni să aibă un câștigător cât mai repede posibil, astfel încât să fie finalizat și sectorul de autostradă Nădășelu-Mihăești într-o perioadă de timp rezonabilă. Cei 12,24 km de la Zimbor la Poarta Sălajului pot fi deschiși circulației în 2024 dacă antreprenorul își menține ritmul de lucru și condițiile atmosferice vor permite desfășurarea lucrărilor conform calendarului”, a transmis, pe Facebook, directorul CNAIR, Cristian Pistol.
Sursa foto: CNAIR/via Facebook