AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Cum arată acum lucrările pe unul dintre cele mai grele loturi de pe A3. „Na amu să vedie binie die tătuli că hăpt în dial mere drumu’” :)). GALERIE FOTO & VIDEO

Autor  Tudor Știrbu   în       1 year în urmã     5867 Vizualizări.  

Lucrările pe șantierele Autostrăzii Transilvania continuă într-un ritm susținut. O  nouă filmare cu drona ne arată stadiul actual al lucrărilor pe secțiunea Mihăiești – Zimbor (lotul 3B1) de pe A3. Filmarea a fost realizată pe 30 septembrie de către Cristian Marius Man, un împătimit al lucrărilor de infrastructură rutieră mare. 

Cristian Man este profesor de limba engleză în Zalău și monitorizează de câțiva ani activitatea de pe Autostrada Transilvania.

Secțiunea despre care vorbim, Mihăiești – Zimbor (12,55 kilometri), este una dintre cele mai grele de pe Autostrada Transilvania. Lucrările pe acest lot sunt realizate de UMB, companie deținută de omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu. UMB, cel mai mare constructor român de autostrăzi, a trecut recent printr-o mare sincopă, în urma tragediei de pe Autostrada Moldovei, unde patru muncitori au murit și cinci au fost răniți grav în urma unei mari explozii. UMB lucrează (și) pe acest șantier.

Revenind la șantierele de pe Autostrada Transilvania, respectiv la secțiunea Mihăiești – Zimbor. Aici vorbim despre lucrări de o complexitate foarte ridicată: viaducte lungi, piloți forați, foarte multe grinzi, terasamente, păduri tăiate, săpături și elevații. Plus dealurile care o iau la vale. Ba mai mult, constructorul UMB are pe acest lot o provocare majoră: situl arheologic și săpătura în dealul de la Zimbor.

De altfel, acest lucru a fost sesizat și de cei care au urmărit această filmare:

„Progres bun, însă când te uiți la detalii încă mai sunt multe lucruri de făcut. Chiar dacă scoatem din context viaductele cu grinzi metalice, tot mai sunt lucrări de făcut și la ce este ridicat până acum. Însă se pare că vremea este un aliat bun pentru constructori și cu siguranță până la iarnă vor finaliza totul pe acest lot (din perspectiva viaductelor pe grinzi de beton mă refer)”, a transmis unul dintre urmăritori.

Un alt urmăritor a remarcat complexitatea ridicată a lucrărilor de pe acest lot și s-a referit la dealul din Zimbor. Și a făcut-o în neaoșul grai ardelenesc:

„Na amu să vedie binie die tătuli că hăpt în dial mere drumu’ și că cela drum mai die cătă vale-i coborâre’ di pă drumu aista mai mare pă drumu cela mai mnic. Așe-i țucutie?”😉😊, a transmis Raul Borodi.

Autostrada de la Nădășelu la Zimbor este prima dintre autostrăzile din România care a primit finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

În afară de cei 30 de kilometri de la Nădășelu la Zimbor, UMB mai are contractată și porțiunea de 12 kilometri de la Zimbor la Poarta Sălajului; în total cei 42 de kilometri sunt incluși pentru finanțare prin PNRR.

Prezentarea CNAIR

A3 Nădășelu – Zimbor:

Sector: SECȚIUNEA 3A și SECȚIUNEA 3B, SUBSECȚIUNEA 3A2: NĂDĂȘELU – MIHĂIEȘTI și 3B1: MIHĂEȘTI – ZIMBOR;

Lungime: 30.06 km

Antreprenor: Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Electromontaj

Valoare: 1.39 mld lei (fără TVA) / 9.6 mil euro per km

Contract semnat: 22 septembrie 2020

Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție (termen contractual extins între timp)

Data finalizării: Q4 2024

A3 Zimbor – Poarta Sălajului

Sector: SUBSECTIUNEA 3B2: ZIMBOR – POARTA SĂLAJULUI

Lungime: 12,24 km

Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade

Valoare: 680,40 mil lei (fără TVA) / 11,5 mil euro per km

Contract semnat: 1 iulie 2020.

Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție (termen contractual extins între timp)

Data finalizării: Q2 2025

Citește și acest articol:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Când vom putea circula pe A3. Analiza Asociației Pro Infrastructură pe cele șapte loturi

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.