AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Cum arată acum lucrările pe unul dintre cele mai grele loturi de pe A3. „Na amu să vedie binie die tătuli că hăpt în dial mere drumu’” :)). GALERIE FOTO & VIDEO
Lucrările pe șantierele Autostrăzii Transilvania continuă într-un ritm susținut. O nouă filmare cu drona ne arată stadiul actual al lucrărilor pe secțiunea Mihăiești – Zimbor (lotul 3B1) de pe A3. Filmarea a fost realizată pe 30 septembrie de către Cristian Marius Man, un împătimit al lucrărilor de infrastructură rutieră mare.
Cristian Man este profesor de limba engleză în Zalău și monitorizează de câțiva ani activitatea de pe Autostrada Transilvania.
Secțiunea despre care vorbim, Mihăiești – Zimbor (12,55 kilometri), este una dintre cele mai grele de pe Autostrada Transilvania. Lucrările pe acest lot sunt realizate de UMB, companie deținută de omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu. UMB, cel mai mare constructor român de autostrăzi, a trecut recent printr-o mare sincopă, în urma tragediei de pe Autostrada Moldovei, unde patru muncitori au murit și cinci au fost răniți grav în urma unei mari explozii. UMB lucrează (și) pe acest șantier.
Revenind la șantierele de pe Autostrada Transilvania, respectiv la secțiunea Mihăiești – Zimbor. Aici vorbim despre lucrări de o complexitate foarte ridicată: viaducte lungi, piloți forați, foarte multe grinzi, terasamente, păduri tăiate, săpături și elevații. Plus dealurile care o iau la vale. Ba mai mult, constructorul UMB are pe acest lot o provocare majoră: situl arheologic și săpătura în dealul de la Zimbor.
De altfel, acest lucru a fost sesizat și de cei care au urmărit această filmare:
„Progres bun, însă când te uiți la detalii încă mai sunt multe lucruri de făcut. Chiar dacă scoatem din context viaductele cu grinzi metalice, tot mai sunt lucrări de făcut și la ce este ridicat până acum. Însă se pare că vremea este un aliat bun pentru constructori și cu siguranță până la iarnă vor finaliza totul pe acest lot (din perspectiva viaductelor pe grinzi de beton mă refer)”, a transmis unul dintre urmăritori.
„Na amu să vedie binie die tătuli că hăpt în dial mere drumu’ și că cela drum mai die cătă vale-i coborâre’ di pă drumu aista mai mare pă drumu cela mai mnic. Așe-i țucutie?”😉😊, a transmis Raul Borodi.
Autostrada de la Nădășelu la Zimbor este prima dintre autostrăzile din România care a primit finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
În afară de cei 30 de kilometri de la Nădășelu la Zimbor, UMB mai are contractată și porțiunea de 12 kilometri de la Zimbor la Poarta Sălajului; în total cei 42 de kilometri sunt incluși pentru finanțare prin PNRR.
Prezentarea CNAIR
A3 Nădășelu – Zimbor:
Sector: SECȚIUNEA 3A și SECȚIUNEA 3B, SUBSECȚIUNEA 3A2: NĂDĂȘELU – MIHĂIEȘTI și 3B1: MIHĂEȘTI – ZIMBOR;
Lungime: 30.06 km
Antreprenor: Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Electromontaj
Valoare: 1.39 mld lei (fără TVA) / 9.6 mil euro per km
Contract semnat: 22 septembrie 2020
Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție (termen contractual extins între timp)
Data finalizării: Q4 2024
A3 Zimbor – Poarta Sălajului
Sector: SUBSECTIUNEA 3B2: ZIMBOR – POARTA SĂLAJULUI
Lungime: 12,24 km
Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade
Valoare: 680,40 mil lei (fără TVA) / 11,5 mil euro per km
Contract semnat: 1 iulie 2020.
Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție (termen contractual extins între timp)
Data finalizării: Q2 2025
Sursa foto & VIDEO: Cristian Marius Man
„Să văd tăte drumurile cum trebe amu”, i-a ținut isonul autorul filmării.
Despre acest deal este vorba: Dealul Zimbor. Foto: Captură video Cristian Man
Pe de altă parte, un alt urmăritor a criticat în termeni foarte duri proiectul Autostrăzii Transilvania, remarcând că nu există conexiuni cu marile așezări și că s-a ales un traseu foarte greu și din cale afară de costisitor (cu dealuri care se surpă și cu un tunel – Meseș).
El a vorbit despre un alt traseu, care ar fi fost mult mai în regulă. Sigur, putem spune că respectivul nu este îndrituit să emită o astfel de ipoteză, pentru că nu este specialist și nici n-a făcut parte din echipa (foarte numeroasă) care a realizat acest proiect. Doar că în spațiul public s-a mai discutat despre traseul Autostrăzii Transilvania, care ar fi fost ales greșit de proiectanți. Vă lăsăm pe dumneavoastră să judecați dacă traseul A3 a fost ales bine sau nu.
CITAT
„Traseul autostrăzii A3 este catastrofal, ales probabil de niște ratăciți în viată, cu tuneluri pe sub Meseș, dealuri mutate din loc. O imbecilitate tipic românească. În mod natural, urmând orografia terenului, această autostradă trebuia să meargă Cluj, Dej, Jibou și să treacă pe la nord de Zalău, pe un traseu mai lung cu 10%, dar infinit mai ușor de construit și care ar fi deservit aglomerări urbane din nordul țării. Așa, după Cluj, drumul trece printr-un veritabil deșert demografic, pe un traseu plin de alunecări de teren, prin sudul Zalăului, Șimleu și Marghita. Noaptea minții”.
Nicu Moraru, postare făcută pe API
Finanțare prin PNRR