AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Contracte de circa 90 de milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor pe loturile Suplacu de Barcău – Chiribiș și Chiribiș – Biharia, blocate în contestații
Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitație două contracte pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pe Autostrada Transilvania.
Este vorba despre loturile Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 kilometri) și Chiribiș – Biharia (29 kilometri). Ambele loturi din județul Bihor sunt blocate în contestații la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și la Curtea de Apel București (CAB).
Articolul de mai jos vorbește despre asta:
Subsecțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș a ajuns la CNSC
„Descrierea succintă a contractului sau a achiziției/achizițiilor obiectul contractului servicii de supervizare: <Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550)> va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectării și al lucrărilor”, scrie economedia.ro, citând SEAP.
Valoarea contractului pentru supervizarea lucrărilor pe acest lot este între 39 și 45 milioane lei cu o durată totală de 158 de luni pentru că include și garanția de 120 de luni. Prețul ofertei reprezintă 35% din punctaj, iar ofertele pot fi depuse până pe 21 noiembrie.
Constructorul român Erbașu a câștigat pe 4 septembrie a patra licitație a CNAIR pentru finalizarea lucrărilor începute de Bechtel (SUA) pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe traseul Autostrăzii Transilvania, însă Precon și Nurol au depus pe 15 septembrie contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș are 26 de kilometri și include viaductul de 1,7 kilometri de la Suplacu de Barcău (peste un lac de acumulare) aproape finalizat de Bechtel. După contractul Bechtel (fără licitație), CNAIR a avut trei licitații anulate: în 2016 Corsan, în 2019 Construcții Sibiu și în 30 martie 2023, la licitația câștigată în 2021 de Erbașu.
884,123
milioane de lei (fără TVA) este valoarea contractului pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș; de la momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție)
Lotul Chiribiș – Biharia se judecă în instanță, la Curtea de Apel București
„Obiectul prezentului contract de servicii este furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmării corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectării și al lucrărilor.
Consultantul va avea rolul de supervizor conform prevederilor condițiilor contractului proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C2 Chiribiș – Biharia (km 30+550-km 59+100)”, se arată în SEAP.
Valoarea contractului între 39 și 46 milioane lei. Ofertele pot fi depuse până pe 16 noiembrie.
Curtea de Apel București a stabilit pentru 18 octombrie termen la contestația Strabag pentru lotul Chiribiș – Biharia câștigat de asocierea Precon – Citadina (România).
877
milioane de lei reprezintă valoarea totală a contractului pe Chiribiș-Biharia
Licitația de 877 milioane de lei pentru lotul Chiribiș – Biharia cu o lungime de 28,55 km a fost lansată în august 2022, după ce în mai CNAIR reziliase contractul cu Selina. După rezilierea contractului, Selina a primit certificat negativ și a atacat decizia în instanță. În realitate, Precon ar fi controlată chiar de Beniamin Rus, patronul Selina, potrivit presei din Bihor.
„De la momentul semnării contractului, asocierea va avea la dispoziție 24 luni (din care 6 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de executie a lucrărilor) pentru finalizarea celor 28,55 de km ai acestei secțiuni de autostradă”, a transmis Cristian Pistol, directorul general CNAIR la momentul desemnării asocierii Precon – Citadina drept câștigătoare a licitației pe lotul Chiribiș – Biharia.