AUTOSTRADA TRANSILVANIA Constructorul UMB și-a reluat activitatea pe șantierul Nădășelu-Zimbor, după ce o săptămână a „absentat nemotivat”
Constructorul român UMB a reluat lucrările pe șantierul Autostrăzii Transilvania după ce și-a suspendat activitatea timp de o săptămână, a anunțat Ministerul Transporturilor.
Șantierul dintre Nădășelu și Zimbor (aprox. 30 km.) este singurul proiect efectiv în execuție cu fonduri prin PNRR și pe care omul de afaceri Dorinel Umbrărescu oprise activitatea așteptând Ordonanța de Urgență care să permită suplimentarea contractelor cu 40-50 % pentru a acoperi creșterea prețurilor la materialele de construcții.
Potrivit economedia.ro, forța de muncă, bitumul, combustibilul, agregatele minerale, energia electrică și gazele, utilajele și echipamentele, construcțiile metalice și cimentul sunt cele 10 elemente pe baza cărora Ministerul Transporturilor permite suplimentarea contractelor pentru a acoperi creșterea puternică a prețurilor la materialele de construcții. Săptămâna trecută, Guvernul a emis ,,Ordonanța UMB “, act normativ care completează OUG 64/2022 cu formula polinomială pe care a cerut-o UMB.
CNAIR a transmis un comunicat de presă în urmă cu o săptămână, în care reclama, printre altele, că UMB lucrează pe toate șantierele din țară, dar lipește „nemotivat” de pe șantierul Autostrăzii Transilvania.
Citește și CNAIR: „Constructorul UMB lucrează pe toate șantierele din țară, cu excepția celor de pe Autostrada Transilvania”
5.700
de lei este acum tona de oțel, în creștere de la 4.400 lei/tonă
Compania UMB deținută de Dorinel Umbrărescu a oprit lucrările la Autostrada A3 între Cluj și Zalău în urmă cu o săptămână. Costructorul lucra pe sectorul de 42 de kilometri dintre Nădășelu și Poarta Sălajului. Firmele lui Dorinel Umbrărescu au cerut atunci rezilierea contractelor dacă ajustarea costurilor pe care o acordă CNAIR pe actuala legislație nu acoperă valoarea reală de pe șantiere.
Citește și acest articol: Cătălin Drulă, USR: „Lucrările la Autostrada A3 între Cluj și Zalău s-au oprit. Șantierul este înghețat în mijlocul verii”. Care este motivul
Între timp, la sfârșitul săptămânii trecute, guvernul a emis ,,Ordonanța UMB “, act normativ care completează OUG 64/2022 cu formula polinomială pe care a cerut-o UMB.
3.200
de lei este acum o tonă de bitum, de la 2.250 de lei/tonă
„Mecanismul de ajustare pe care l-am propus este unul nou, care presupune luarea în considerare a zece preţuri la materiale, manoperă, noi le-am spus în limbaj de specialitate, elemente de cost semnificative pentru care Institutul Naţional de Statistică va urmări evoluţia acestor preţuri, astfel încât, de acum înainte, ajustările de preţ să urmărească componentele de cost care au loc la proiectele de infrastructură ce se derulează pe şantiere, iar din simulările făcute aceste ajustări de preţ vor determina creşteri la situaţiile de lucrări depuse spre decontare cuprinse între 40 şi 50 la sută”, a declarat Marcel Boloş, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.
Citește tot articolul, AICI.
Foto: CNAIR